PHP vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

XenomX

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2002
Als ik op mn PC een PHP file open dan zie ik alleen de Source Code, dit komt denk ik doordat ik geen PHP server heb geinstalleerd apache ofzo ???

Weet iemand hoe ik een PHP file kan openen en de plaatjes enz. enz. zo kan zien (offline) en dan ook nog kan editen met een programma ??

Plz...

Mvg, Xenom

p.s. (smiles werken niet allemaal)

ja heb ik gehad

PHPdev heb ik gehad... maar zijn er geen programma's waarmee je php kan editen waarmee je de plaatjes enz. gewoon ziet, codes vind ik altijd ("*****").

Mvg...

PHP Expert Editor 2.5 is de beste die ik tot nu toe heb gebruikt. Ik heb ook die van DZSoft al gebruikt, deze lijkt er erg veel op maar toch heeft deze wat extra features die wel super handig zijn.

Je zou natuurlijk ook DreamWeaver van Macromedia kunnen gebruiken. Wel MX die is de beste. Dan kun je in WYSIWYG omgeving ook nog met PHP werken!

ok

Ik heb net DzSoft ook gedownload, maar dan doe ik Run & Preview en dan zegt ie van PHP not installed dan moet ik toch gewoon via php.net die php downloaden ?

p.s. zijn er geen programma's waarmee je de code niet hoeft te veranderen, dat je gewoon zegmaar het plaatje versleept enz. zodat het veel makkelijker is, kan dat ?

Mvg

Ja, het makkelijkste is PHPdev te downloaden. Dit is een totaaloplossing met php, mysql (databases), apache (webserver), een ftp-server, PHPMyAdmin en nog wat scripts om "uit te proberen" (forum, web portal). Installeren is binnen 5 minuten klaar en je computer is omgetoverd tot een klein webservertje :).

Dat tweede wat je zegt heb ik al genoemd: DreamWeaver. Oorspronkelijk bedoeld als een WYSIWYG editor voot HTML bestanden maar ondersteund ook allerlei andere (zowel server- als clientside) technieken als javascript, php, asp, asp.net, vbscript enz enz. Verkrijgbaar bij Macromedia (demo althans).

Ow, nog iets: dat Run & Preview het nog steeds niet doen na installatie van php kan liggen aan je instellingen. Die kun je in het menu Run bij options vinden moet je het pad naar php.exe opgeven. That's all.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan