Saviola
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 jun 2002
Geplaatst door chrisgeerdink
Wat bedoel je?
Hoe je de gevonden resultaten laat zien (denk ik). Daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar

Met een loopje op een array?
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat bedoel je?
<?
// mysql connectie gegevens
$query = mysql_query("SELECT naam, adres FROM tabel WHERE kolom LIKE '%{$_POST['trefwoord']}%'");
// de % staan voor dat daar nog wat voor en achter mag staan, dat dat niet persé een heel woord hoeft te zijn.
print("Gevonden resultaten:<p>");
while($p = mysql_fetch_assoc($query))
{
print($p['naam']." - ".$p['adres']);
}
?>
Geplaatst door BrEeZeR
Het draait ondertussen nadat ik veel gekeken heb naar andere scripts en aantal dingen gewoon geprobeerd had.
De url is http://breezert.linuxsys.nl/datasys/ maar de layout e.d is nog niet helemaal goed (moet wat netter)
Wat ik niet snapte is dat de 1 $_POST gebruikt en de ander weer wat anders.. (iets met veiligheid te maken?)
Geplaatst door BrEeZeR
Ik wil het ook best leren maar ik doe het eerst even zo.. die andere manier heeft teveel ] [ ( ) { } enz.. beetje verwarrend allemaal.
Ik ben nou bezig met een verwijder pagina te maken zodat je berichten makkelijk kan verwijderen.. ik weet zeker dat dit in 'oude' PHP stukken makkelijker is dan in dat nieuwe.. maar als iemand het stap voor stap eens wil uitleggen zou ik dat erg tof vinden.![]()
$delete = mysql_query("DELETE FROM tabel WHERE naam = .....");
$query = mysql_query("SELECT id FROM admin ORDER BY id");
$laatste = mysql_fetch_array($query, MYSQL_ASSOC);
$verwijder = mysql_query("DELETE FROM admin WHERE id = '{$laatste['id']}'");
Geplaatst door pcfixer
Dat zie ik dus ook steeds meer, mensen die het gaan omzeilen met { } haakjes... Dus {$array["key"]} dat vind ik (persoonlijk) niet staan. Gebruik nou gewoon eens een separator: $array["key"]." is aanwezig";
das veel beter en je maakt minder snel fouten dan bij steeds die haakjes
$verwijder = mysql_query("DELETE FROM admin WHERE id = '{$laatste['id']}'");
$verwijder = mysql_query("DELETE FROM admin WHERE id = $laatste["id"]");
<?
include ("connect.php");
$verwijder = "DELETE FROM probleem WHERE id='$id'";
$getonderwerp = mysql_query($verwijder) or die (mysql_error()); ?>
<? include ("connect.php");
$onderwerp = "SELECT * FROM probleem ORDER BY onderwerp";
$getonderwerp = mysql_query($onderwerp) or die (mysql_error());
while ($leesonderwerp = mysql_fetch_object($getonderwerp)) {
echo "<a href=\"verwijder.php?id=$leesonderwerp->id\" title=\"Verwijder $leesonderwerp->onderwerp door hier te klikken\">$leesonderwerp->onderwerp<br>";
}
?>
<?php
$verwijder = mysql_query("DELETE FROM admin WHERE id = ".$laatste["id"]);
/*
Om een string tijdelijk te onderbreken, doe je het sluitingsteken " gevolgd door een .
Als je verder niets te melden hebt in die string hoef je niet nog eens ."" te doen ofzo,
zoals dit:
$verwijder = mysql_query("DELETE FROM admin WHERE id = ".$laatste["id"]."");
DIT IS DUS NUTTELOOS. Maar wil je wel iets erachter nog zetten, dan zet je wel weer iets
tussen de laatste 2 "", zoals dit:
$verwijder = mysql_query("DELETE FROM admin WHERE id = ".$laatste["id"]." AND id = 4");
*/
?>
$query = mysql_query("SELECT naam, titel, id, datum, bestand FROM artikelen ORDER BY id DESC");
while($view = mysql_fetch_array($query, MYSQL_ASSOC))
echo "Uw naam is" . $view['naam'] . " <a href='delete.php?r={$view['id']}'>verwijder deze rij</a>";
$query = mysql_query("DELETE FROM artikelen WHERE id = '$r'");
echo "Verwijderd";
Geplaatst door Saviola
Mooi dat gelukt is, en het ziet er leuk uit
Ik zou alleen nog de problemen op ID sorteren, hoogste ID boven. Dan heb je de laatste nieuwe problemen bovenaan.
Geplaatst door pcfixer
Misschien nog wat kaal maar voor een beginnend systeem ziet het er netjes uit, breez. Nu nog een mooie zoekfunctie hè?. Geloof me, het is echt zo moeilijk niet!
<?
mysql_query("INSERT into admin (ip) values ('$_SERVER['REMOTE_ADDR']')") or die (mysql_error());
$sql = mysql_query("SELECT * from admin limit 0,10");
while ($leesip = mysql_fetch_object($sql)) {
echo "<a href=\"http://www.ripe.net/perl/whois?form_type=simple&full_query_string=&searchtext=$leesip->ip\" target=\"_blank\" title=\"Who is $leesip->ip\">$leesip->ip</a><br>";
}
?>
mysql_query("INSERT into admin (ip) values ('{$_SERVER['REMOTE_ADDR']}')") or die (mysql_error());
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.