.php wordt in kladblok .php.txt

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieuwke1995

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Hallo,

ik ben een website aan het maken, waarvoor ik een .php pagina heb gemaakt. Deze heb ik gemaakt door een andere .php pagina te bewerken en vervolgens onder een andere naam op te slaan.

Maar als ik wil opslaan (in kladblok) en vervang de oude naam (form.php) door de nieuwe naam (contact.php) slaat hij het op als contact.php.txt, terwijl het oude bestand gewoon form.php was? Weet iemand hoe dit komt?

Ik heb form.php trouwens niet op mijn eigen computer gemaakt, maar op een van school. (Het gaat hier NIET om een schoolopdracht!)

Dat moet werken, heb het net getest:

Bestand -> Opslaan als. Dan een naam + .php (dus 'bla.php' bijvoorbeeld) invoeren bij bestandsnaam en het dropdown menu achter 'Opslaan als:' moet je Alle bestanden (*.*) kiezen.

Dan zou het echt moeten werken. Anders download eens Notepad++. Dit is net kladblok, alleen die helpt je met PHP en andere programmeertalen.

ik weet de link om te downloaden!

Dat moet werken, heb het net getest:

Bestand -> Opslaan als. Dan een naam + .php (dus 'bla.php' bijvoorbeeld) invoeren bij bestandsnaam en het dropdown menu achter 'Opslaan als:' moet je Alle bestanden (*.*) kiezen.

Dan zou het echt moeten werken. Anders download eens Notepad++. Dit is net kladblok, alleen die helpt je met PHP en andere programmeertalen.

hier is ie: Notepad ++

Ook belangrijk is, dat je hem in het gewone Kladblok niet in de standaardinstelling "Codering: ANSI" (helemaal onderaan in het Opslaan-venstertje van Kladblok) opslaat, maar met "Codering: UTF-8".

Maar het veiligste is om Notepad++ te gebruiken.
  • Open het bestand in Notepad++, en ga dan naar het menu:Codering. Daar geef je op: "Naar UTF-8 (zonder BOM) converteren". *)
  • Voeg vervolgens (ergens waar het geen kwaad kan) een extra spatie toe, zodat het een net iets ander bestand wordt.
  • Sla het bestand weer op.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Een "BOM" is een Byte Order Mark (teken hoe de bytes in het bestand gelezen moeten worden). Zo'n BOM bestaat uit 3 lettertekens in het begin, die je normaal in het bestand niet ziet, maar die wel aanwezig kunnen zijn.
Als je een php-bestand hebt dat je met een php-include binnen je pagina plaatst, kan zo'n BOM een volstrekt onverklaarbare witregel bovenaan het eerste element van het invoegsel toevoegden.
Had ik een keer, en me echt uren wezenloos gezocht naar wat het kon zijn: met de css was niets aan de hand, met de html ook niet; maar toch was er een verschil als ik dezelfde html-regels rechtstreeks in de pagina zette of via een php-include.
We doen het dus veilig BOM-loos! :)

Map opties --> extenties niet verbergen

Dan zie je die .txt erbij staan, rename dan de map naar .php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan