phpBB extra tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olav

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
2.249
Hoi allemaal
Ik ben bezig met een phpBB forum in te richten en nu loop ik tegen dit aan:

weet iemand in welk bestand ik de code zo kan aanpassen dat er als iemand een post wilt plaatsen, in de edit box waarin the post geplaatst wordt al reeds tekst staat die alleen aangevuld moet worden?

In mijn forum wil ik namelijk mensen hun vakantieervaringen laten delen met anderen.
Daarbij wil ik dat er niet alleen een leuk verhaaltje komt te staan, maar dat mensen dus ook invullen om welke plaats het om gaat en wanneer ze er zijn geweest.

Een voorbeeld van mijn forum kan je zien op http://members.lycos.nl/vakantieervaringen/forum/

Als je daar bij "Caribisch gebied / Dominikaanse republiek / Tropical Garden Club - Cabarete" kijkt zie je boven aan deze twee zinnetjes:
Locatie: Cabarete
Bezocht: 5 - 19 Juni 2002
Nu wil ik dus "Locatie" en "Bezocht" er standaard in hebben.

Olav
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb het even uitgeprobeerd, maar je zit met een aantal probleempjes:
Je wilt twee woorden onder elkaar weergeven, dus je zal een linebreak moeten gebruiken. Maar omdat je het in een textarea zet zal je die linebreak gewoon zien als een <br />.
Verder heb je de woorden ook nog bold staan.. dus zullen er bold-tags om die woorden heen komen te staan.
Het kans dus wel, maar dan heb je in je textarea iets als
PHP:
[b]Locatie:[/b]<br />[b]Bezocht:[/b]
staan.

Dan moet je gebruiker dus wel weten waar hij of zij zelf nog iets in moet vullen.

Als je toch wilt weten hoe je dit krijgt zal ik ff een MOD maken zo.

:)
 
Ik zal er gelijk ff bij zetten hoe ik dit gedaan heb.
Het is een aanpassing in de templates, dus als je meerdere templates gebruikt moet je het vaker aanpassen.

Mod:
PHP:
# 
#-----[ OPEN ]---------------------------------
# 
templates/subSilver/posting_body.tpl

# 
#-----[ FIND ]---------------------------------
#
	{MESSAGE}
	
# 
#-----[ AFTER, ADD ]---------------------------------
#
	[b]Locatie:[/b]<br />[b]Bezocht:[/b]

Maar zoals gezegd.. er zijn dan dus wat kleine probleempjes.
 
euh.... ben nog een newbie wat betreft php en forums.
Maar leer snel. php lijkt behoorlijk veel op wat ik voor mijn werk doe.

Ik gebruik nu alleen de subSilver template.

Kan je me ook uitleggen hoe of wat ik hier mee moet?

PHP:
Mod: 

PHP:--------------------------------------------------------------------------------
# 
#-----[ OPEN ]---------------------------------
# 
templates/subSilver/posting_body.tpl

# 
#-----[ FIND ]---------------------------------
#
    {MESSAGE}
    
# 
#-----[ AFTER, ADD ]---------------------------------
#
    [b]Locatie:[/b]<br />[b]Bezocht:[/b]--------------------------------------------------------------------------------
 
Hoi,

Dit is de aanpassing die je moet maken.
phpBB gebruikt meestal deze manier om mensen iets te laten aanpassen aan hun forum.

PHP:
# 
#-----[ OPEN ]---------------------------------
# 
templates/subSilver/posting_body.tpl
Hier staat dus gewoon dat je dit bestand moet openen, hierin pas je dus iets aan.

PHP:
# 
#-----[ FIND ]---------------------------------
#
    {MESSAGE}
Hier staat dat je in het bestand naar het stukje '{MESSAGE}' moet zoeken.

PHP:
# 
#-----[ AFTER, ADD ]---------------------------------
#
    [b]Locatie:[/b]<br />[b]Bezocht:[/b]
Hier staat dat je na '{MESSAGE}' de tekst '[b ]Locatie:[/b]<br />[b ]Bezocht:[/b]' moet plakken.

Het geheel zal er dan zo uitzien:
PHP:
{MESSAGE} [b]Locatie:[/b]<br />[b]Bezocht:[/b]
Dit is dus alles wat tussen de textarea tags komt te staan.

Heel simpel.. als je het weet :)
 
Aaah fantastisch dank je, ga het zo even proberen :thumb:
Olav
 
Hey fantastisch het werkt ! :)
bedankt.
Nu misschien als ik de tijd heb mijzelf nog zo gek zien te vinden dat ik hier extra velden van maak die ook in de database worden opgeslagen.
Hahhaha :D

Olav
 
Dat moet te doen zijn! ;)

Maar zo werkt het eerst ook wel :thumb:
 
Geplaatst door Japie82
Dat moet te doen zijn! ;)

Maar zo werkt het eerst ook wel :thumb:

yup, die aanpassingen van die velden doe ik wel eerst thuis lokaal inplaats van bij Lycos direct zoals ik dit heb gedaan.

Olav
 
Geplaatst door Japie82
Dat moet te doen zijn!

Ook dat is gisteren gelukt via een phpbb hack. Is wel een hels karwij. Ik heb nu 1 veld er extra instaan, 2e doe ik van de week of als ik tijd heb van het weekend :)
Staat nu nog wel lokaal, dus van de week ergens online :D
Als bijlage hoe je een extra veld toe kan voegen.
Olav
 

Bijlagen

  • 982.zip
    15 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Op verscheidene forums, waaronder vBulletin kun je zelf deze velden aanmaken! Ik weet niet of dit ook met phpBB mogelijk is maar feit is dat het je een hoop werk bespaart.
 
Geplaatst door blaataap
Op verscheidene forums, waaronder vBulletin kun je zelf deze velden aanmaken! Ik weet niet of dit ook met phpBB mogelijk is maar feit is dat het je een hoop werk bespaart.

Ik ben het nog niet tegen gekomen :(
 
Bij het phpBB forum kan je inderdaad niet zomaar een veld toevoegen. Dit moet echt met een hack zoals Olav gevonden heeft.

Er zijn trouwens heel veel hacks voor dit forum gemaakt.. dus als je ff doorzoekt vind je misschien wel meer handige dingen voor jouw forum.

:)
 
Geplaatst door Japie82
Bij het phpBB forum kan je inderdaad niet zomaar een veld toevoegen. Dit moet echt met een hack zoals Olav gevonden heeft.

Er zijn trouwens heel veel hacks voor dit forum gemaakt.. dus als je ff doorzoekt vind je misschien wel meer handige dingen voor jouw forum.

:)

Yup heb al een fotoalbum gezien die ik er wel eventueel bij wil zetten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan