phpBB forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
En jahoor weer een probleem!

Ik weet zelf al wat de oorzaak is denk ik.... Flexwebhosting had tijdelijk mijn aantal mb`s verhoogt om een nieuw forum te kunnen instaleren! Nu hebben ze dit net weer naar 150 mb gezet en krijg ik een foutmelding als ik op mijn forum wil!

Dit komt omdat ik de 150 mb ruim gebruikt hebt.. Ik krijg de oude forum`s ook niet verwijderd via de ftp dan krijg ik de melding:

550 admin Permission Denied


als ik weer aan het aantal mb`s voldoe werkt mijn forum dan gewoon weer?
 
Ik denk dat je voor dit probleem toch even contact moet zoeken met FWH, die kunnen je hier mee helpen.
 
Ze hebben het aantal mb`s weer voor even opgeschroeft!

Alleen blijf ik met het probleem zitten dat ik de oude forums niet kan verwijderen.... Geen mappen en geen losse bestanden..

iemand een idee?
 
Flexwebhosting heeft de mappen voor me verwijderd!

Maar wat ik wel uiterst vreemd vind is dat toen ik wisselde van lycos naar flexwebhosting ik een pakket van 75 mb kocht.

Dit ging lange tijd goed ruim 40 leden - 6000 berichten - Mods geinstaleerd -

Totdat ik problemen ging krijgen met het forum en nieuwe plus forums ging testen! Dit gebruikte natuurlijk veel mb`s! Omdat ik er 3 op had staan! Incl me oude " kapotte"

Toen heeft flexwebhosting mij -tijdelijk- gratis 125 mb gegeven totdat eergister mijn forum het niet meer deed en ik zag dat het aantal mb`s alweer vol zat!

Nu hebben ze het zelfs opgeschoeft naar 200 MB waarvan ik 120MB heb gebruikt! De onodige mappen (testforums) zijn er allemaal uit.

Ik heb op mijn nieuwe forum 42 leden waarvan de helft haast nooit post en 940 berichten.

Nu mijn vraag: Hoe kan het dat dit forum al 120 MB gebruikt. Terwijl het oude forum nog vooruit kwam met 75 MB schijfruimte..?
 
Geplaatst door epse


Nu mijn vraag: Hoe kan het dat dit forum al 120 MB gebruikt. Terwijl het oude forum nog vooruit kwam met 75 MB schijfruimte..?
Denk even aan de volgende zaken:
* emailboxen
* logfiles
* database
* foto's/ andere grote bestanden
* templates

Dit zijn dingen die bij je webruimte opgeteld kunnen worden, waarbij de laatste 2 natuurlijk logisch zijn. PhpBB plus neemt sowieso veel ruimte in (vergeleken met een standaard versie van phpBB met SubSilver als template)
 
Ik heb inderdaad wat foto`s erop wat enige mb`s in beslag kan nemen!

Mail boxen allemaal al tijd geleden verwijderd
Slechts 1 template
Oude databases verwijderd

Het zal ook best dat dit forum veel meer mb`s in beslag neemt maar van 75 mb naar ruim 160 mb vind ik toch wel een heel groot verschil! (daarbij ook meegerekend dat op het andere forum ruim 5000 berichten extra stonden etc)
 
Misschien dat je FWH eens kan vragen of zij weten waardoor dit komt. Wellicht dat logfiles en automatische backups ook meetellen. Logfiles kunnen zeer groot worden na verloop van tijd.
 
Ik keek net even in mijn admin en daar werd ik verrasd met goed nieuws!

Disk Space

28.7 / 200.0 MB Used

Bandwidth

405.164 / 5120.0 MB Used

Slechts 28.7 MB gebruikt! Kan dit kloppen of zal dit een fout zijn..?
 
Kan goed kloppen! Kijk even naar de eerder genoemde zaken, dan kan zoiets goed kloppen. Ik zelf zit alleen met de database al aan zo'n 25 MB.
 
En weer een probleem..

Heb vanmiddag foto`s geupload werkte allemaal perfect!

Kom net terug van werk en zie dit:

Warning: main(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 0 is not allowed to access ./extension.inc owned by uid 612 in /home/virtual/site108/fst/var/www/html/forum/album.php on line 25

Warning: main(./extension.inc): failed to open stream: Success in /home/virtual/site108/fst/var/www/html/forum/album.php on line 25

Warning: main(): Failed opening './extension.inc' for inclusion (include_path='.:/php/includes:/usr/share/php') in /home/virtual/site108/fst/var/www/html/forum/album.php on line 25

Warning: main(): Unable to access ./common. in /home/virtual/site108/fst/var/www/html/forum/album.php on line 26

Warning: main(./common.): failed to open stream: No such file or directory in /home/virtual/site108/fst/var/www/html/forum/album.php on line 26

Warning: main(): Failed opening './common.' for inclusion (include_path='.:/php/includes:/usr/share/php') in /home/virtual/site108/fst/var/www/html/forum/album.php on line 26

Fatal error: Call to undefined function: session_pagestart() in /home/virtual/site108/fst/var/www/html/forum/album.php on line 32

Headout je kan me vast en zeker helpen!
 
Haha dankje!

We kunnen wel een apparte sectie aanmaken hier op het forum: Epse`s vraaghoek ofzo :D

Alvast bedankt weer!
 
Headout voor het eerst denk ik dat je geen gelijk hebt! :D

Het apparte is dat hij eerst gewoon perfect werkte! Had er s`ochtends rond de 100 foto`s bijgezet, veel bezoekers werkte goed!

Totdat ik s`avonds erop wou en ik deze melding kreeg. Het is ook een andere foutmelding als jij op de site wat smartor hebt aangegeven!

Ik heb het idee dat het dus iets anders moet zijn!

Alvast bedankt weer! :thumb:
 
Toch maar weer een vraagje van mij! Links onderaan de pagina staat een kopje "Links" Deze heb ik een hele tijd geleden leeg gemaakt... Maar wil nu weer een paar links toevoegen (je klikt op een banner en gaat naar die site)

Hoe doe ik dit ook alweer??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan