phpBB mod installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Hoe kan ik een phpBB2 mod installeren, ik heb nu namelijk een mod die ik wil installeren.
En met een mod bedoel ik een uitbreiding voor het forum, niet een moderator:P

Laatst bewerkt:
Maak even een groep gebruikers aan (naam mag je zelf verzinnen), geef deze speciale machtigingen, en voeg je bestaande gebruikers toe aan die groep. Dan kan deze gebruiker per direct het beheerderspaneel in, en heeft het alle machtigingen.

Suc6:thumb:

Ik ben al administrator met alle rechten, alleen zie ik nergens iets staan om een mod te installeren, laat staan dat ik weet waar ik hem moet uploaden.

Dat staat er inderdaad niet. Daarom moet je naar groepen (staat geloof ik onder het kopje ''gebruikers''), en doe wat ik in mijn vorige post zei.

Ik weet al waarom het daar niet staat.
Ik denk dat je in de war bent met moderator, had ook duiderlijker moeten zijn...
Een mod is een soort van uitbreiding, ik zal meteen even mijn bericht aanpassen:o

Oh, oke.

Ik denk niet dat je phpBB kunt uitbreiden, behalve de themes dan;)

Maare, wat voor uitbreiding zoek je? Je kan ook misschien even kijken naar phpBB3, deze heeft een hele hoop functies!

Er bestaan veel mod's voor phpBB2. Een makkelijke methode is om eerst EasyMod te installeren en daarna de mod zelf. Controleer wel eerst of je mod compatible is met EasyMod. Je hebt dan geen zicht op wat er precies gebeurd, maar het is wel lekker makkelijk.

Een andere optie is om de mod handmatig te installeren, dat kan op dezelfde manier als het updaten naar een nieuwe versie. Bij een mod zit, als het goed is, een tekstbestand met instructies. Dat ziet er uit zoals dit:
Code:
# 
#-----[ OPEN ]--------------------------------------------- 
# 
groupcp.php

#
#-----[ FIND ]---------------------------------------------
# Line 150
$start = ( isset($HTTP_GET_VARS['start']) ) ? intval($HTTP_GET_VARS['start']) : 0;

#
#-----[ AFTER, ADD ]---------------------------------------------
#
$start = ($start < 0) ? 0 : $start;

#
#-----[ FIND ]---------------------------------------------
# Line 430
					AND aa.group_id (+) = g.group_id";

#
#-----[ REPLACE WITH ]---------------------------------------------
#
					AND aa.group_id (+) = g.group_id
				ORDER BY aa.auth_mod DESC";

Oke, dan ga ik morgen EasyMod installeren met de door mij gekozen mods.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan