phpdev & MySQL & beveiligingsvraagtekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toegang

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Ik heb net phpdev geïnstalleerd en krijg de volgende waarschuwing als ik naar phpMyAdmin ga:

Uw configuratie bestand bevat instellingen (root zonder wachtwoord) die betrekking hebben tot de standaard MySQL account. Uw MySQL server draait met deze standaard waardes, en is open voor ongewilde toegang, het wordt dus aangeraden dit op te lossen.

Wat is het, wat doe ik ermee en hoe verhelp ik dit probleem (Ik heb nog totaal geen kaas gegeten van MySQL en MyAdmin)

Heb je hier al gekeken:
http://www.essetee.be/wampserver.php
Halverwege de pagina staat:
figuur 14

Lees nu aandachtig de rode tekst ! Alles werkt zoals het hoort, doch iedereen kan zomaar aan je database, want er staat geen wachtwoord op. Is dat nu onveilig ?

Dank je wel, ik ben er gaan kijken. Alleen, ik heb geen wamp maar phpdev en daar ziet het er net wat anders uit. Ik heb geprobeerd wachtwoorden toe te voegen. Tot zover o.k. Alleen kan ik er nu zelf ook niet meer komen! Als ik ooit in de toekomst mijn sql wil gebruiken zal ik de zaak opnieuw installeren.

Voor nu: omdat ik de database niet gebruik is er geen gevaar, en daarmee is de vraag opgelost...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan