Opgelost PHPMyAdmin zoek bij XAMPP

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Eibers

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2014
Berichten
82
Ik gebruik XAMPP windows X64 versie 7.2.19 zonder probleem (besturingssysteem Windows 10).
Als ik naar een hogere versie ga, bv. 7.4.28 of 8.0.28, dan wil phpmyadmin niet starten en krijg ik de onderstaande foutmelding.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Not Found​

The requested URL was not found on this server.


Apache/2.4.53 (Win64) OpenSSL/1.1.1n PHP/7.4.28 Server at localhost Port 80
 
Is die wel geinstalleerd?

En waarom zou je lokaal phpMyAdmin gebruiken als je gewoon direct op MariaDB/MySQL kan werken met bijv. HeidiSQL :)
phpMyAdmin heb ik al jaren geleden afgezworen. Onnodige upload limieten die je niet nodig hebt lokaal, en verder (vroeger iig) vreemd gedrag met charactersets en collations bij dumps.

Ik denk dat ik nog maar enkele keren per jaar phpMyAdmin gebruik.
 
Hoe roep je phpmyadmin aan? Denk je wel aan de hoofdletters?
 
En wat was de oplossing, @Eibers?

/phpMyAdmin gebruiken als naam?
Of toch overgestapt op HeidiSQL wat eigenlijk niet de juiste oplossing is, maar wel een beter alternatief.
 
Ik dacht dit te hebben aangegeven, maar terugkijkend zie ik dat er iets mis ging.
Er stond een snelkoppeling naar phpMyAdmin op mijn bureaublad. Het blijkt, dat er een andere startnaam is in de nieuwste versies van XAMPP: localhost/phpmyadmin/index.php.
Soms is het leven zo eenvoudig, dat je te complexe oplossingen zoekt.
Evengoed bedankt voor de hulp.
 
En Heidi gaf foutmeldingen bij een poging te exporteren. Dat laat ik voorlopig voor wat het is.
 
Wat voor foutmeldingen?
 
Ik gok dat je hem niet geïnstalleerd hebt als Administrator
 
@Eibers
Hoezo? Het is toch echt een melding van Apache
 
Voor mensen die zelfde problemen hebben test eerst http://127.0.0.1 en/of 0.0.0.0 /betreffende path

Nu als je virtual host gaat gebruiken zoals laragon of driveletter://xampp/ ... /virtual ... hosts .xml en de combinatie met driveleter://windows ... /system32/ ... /etc/hosts

dan dien je de domeinnaam te gebruiken zie linkend map van windows (afgekeken van linux) die mogelijks gebruikt is ...

Het is niet verstandig oude versies van xampp te laten overschrijven door nieuwe neem meestal een nieuwe directory met voorkeur van versienr zodat je de bomen door het bos ziet.

maar backup van database ziet er bij de progebruikers er meestal zo uit

Code:
cmd

mysql ... db > file ectra

te vinden op internet met vele toeters en bellen via backup database via command prompt
 
@kenikavanbis Het is dat ik begrijp waar het over gaat. Maar ik denk dat anderen er anders over denken, hoe goed je hulp bedoeld is.

Ikzelf upgrade PHP in XAMPP regelmatig door de map /php te overschrijven in een nieuwere versie. Met dezelfde hoofd-versie branch valt dit wel mee, maar van 7 naar bijv. 8 vergt weer wat updates aan de virtual host.

Maar dat staat los van het phpMyAdmin probleem.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan