Picasa import geen mp4 of kleine afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwin92

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Hallo,
Ik gebruik Picasa op XPsp3. Maar ik heb het probleem dat Picasa geen mp4 bestanden import. Ook import die een aantal kleine plaatjes van bijv.128*120 niet. Ik vind dit best frustrerend en hierdoor gebruik ik Windows Live Photo Gallery, terwijl ik dat toch minder fijn vind.
Om misverstanden te voorkomen, ik hoef niet perse dat Picasa ook mp4 afspeelt, maar ik wil het wel in de lijst zien staan die ik heb geimporteerd. Dat doet Photo Gallery ook met 3gp, die speelt het zelf niet af, maar je ziet het wel in de lijst staan.

Groet, Edwin.

Niemand? Ik ben de hele ochtend bezig geweest met het converteren van alle .mp4 naar .avi. Maar toen waren de video's in Picasa niet meer op goede volgorde omdat de gewijzigde datum was veranderd. Dus heb ik alle .avi weer verwijdert en gebruik ik weer .mp4. Het komt er op neer dat ik weer terug ben bij Photo Gallery.
Nu denken jullie vast, waarom perse Picasa. Nou ik vind dat als je Picasa foto's laat bewerken de kleuren veel mooier worden dan in Photo Gallery. Daar komt ook bij dat Photo Gallery dan ook automatisch de foto ''recht zet''. Terwijl ik dat niet wil. In Picasa kan men ook tekst toevoegen. Photo Gallery heeft te veel kleine nadelen, maar Picasa heeft 2 grote nadelen: geen mp4 en die paar kleine foto's, die ik tóch wil kunnen zien.
PS: Alternatieve (betere) programma's wil ook wel proberen.

Nou, de mp4's importeren is eindelijk gelukt. Met Picasa 2.5 lukte importeren wel, waarna ik naar versie 3.1 heb geupgrade. Dus nu zie ik alle mp4 bestanden. Maar de kleine afbeeldingen in één map slaat die nog altijd over. De plaatjes die worden overgeslagen zijn allen kleiner dan 200*200. Dit zou toch wel moeten kunnen met Picasa? Als iemand me hiermee kan helpen zou dat helemaal top zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan