Picasa

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
143
Weet iemand van jullie in welk bestand Picasa (fotoprogramma van Google), de wijzigingen opslaat die je in je foto's aanbrengt.
Dank bij voorbaat voor jullie reactie.
 
Als u met de Windows Verkenner naar de map gaat waar de foto's staan (meestal is dat "Mijn Afbeeldingen") en de betreffende map opzoekt waar de foto's staan die u met Picasa heeft aangepast, dan ziet u daar een submap met de naam .picasaoriginels
Daarin staan de originelen.

Vermoedelijk is deze picasa-map een systeem/verborgen map.
Om deze zichtbaar te maken moet u eerst het volgende doen:

In de Windows Verkenner, via Extra, Mapopties, tabblad Weergave:
- Vink aan de optie De inhoud van systeemmappen weergeven
- Vink aan de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven
- Vink uit de optie Extensies voor bekende bestandstypen verbergen
- Vink uit de optie Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)
 
Dank je wel voor je antwoord. Misschien heb ik mijn vraag niet duidelijk geformuleerd.
Ik zoek niet naar de mappen met mijn fotobestanden. Ik zou graag weten waar Picasa de wijzigingen bijhoudt die ik aanbreng in het Picasa programma, vb. wijzigingen in foto's, struktuur van fotomappen en albums, posters, enz....
Als ik straks Picasa op een nieuwe pc installeer ben ik die gegevens kwijt. Ik weet dat ik bewerkte foto's kan exporteren maar dan behoudt ik enkel de wijzigingen in de foto's. Het lijkt me veel interessanter om de database van Picasa zelf te kunnen overzetten of backuppen. Alleen weet ik niet hoe dat database bestand heet of waar ik het kan vinden.
Dank bij voorbaat.
 
Dank je wel voor je antwoord, ik heb heel veel info gevonden op de linken die je me hebt doorgestuurd.
Mag ik je nog eens lastig vallen met een klein vraagje. Ik zie in Picasa de map "Trash"
Ik dacht aanvankelijk dat dit een soort prullenbak was. Maar ook na het ledigen van mijn windows prullenbak blijven de foto zichtbaar in die Trash-map. Wat is dan juist de bedoeling van de deze Trash-map, welke foto's worden daarin weergegeven.
Nogmaal hartelijk dank.
 
Dank je wel voor je antwoord, ik heb heel veel info gevonden op de linken die je me hebt doorgestuurd.
Mag ik je nog eens lastig vallen met een klein vraagje. Ik zie in Picasa de map "Trash"
Ik dacht aanvankelijk dat dit een soort prullenbak was. Maar ook na het ledigen van mijn windows prullenbak blijven de foto zichtbaar in die Trash-map. Wat is dan juist de bedoeling van de deze Trash-map, welke foto's worden daarin weergegeven.
Nogmaal hartelijk dank.

Om eerlijk te zijn moet ik toegeven dat mij nog nooit een trash map in Picaso was opgevallen :rolleyes:
Ik kan hier dan ook niet veel over zeggen dan dat ik vermoed dat de trash map van Picaso los staat van de prullenbak van Windows?
Hier staan wel wat artikelen over het verwijderen in Picaso: http://www.google.com/support/forum/p/Picasa/thread?tid=6078624048214a0e&hl=en
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan