Picassa blijft staan bij acties als ik USB-stick inplug

Status
Niet open voor verdere reacties.

petra036

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2007
Als ik een USB-stick aansluit, of mijn digitale camera, dan krijg je een melding van Windows met de vraag welke actie er ondernomen moet worden.
In het rijtje van mogelijkheden blijft "openen met Picassa" staan, ondanks dat ik dat Google-programma al lang van mijn computer heb verwijderd.
Ik gebruik CCleaner, en ook het gedeelte daarvan dat het register doorzoekt op fouten, maar deze haalt hij er niet uit...

Hoe kan ik Picasa uit het rijtje halen zodat die optie niet meer wordt weergeven?

Alvast bedankt voor de hulp!

Het probleem is dat er een verkeerde koppeling is geactiveerd die geassocieerd is met een programma dat niet meer bestaat, de extensie bepaalt de associatie dus moet je die wijzigen.

Het probleem is dat er een verkeerde koppeling is geactiveerd die geassocieerd is met een programma dat niet meer bestaat, de extensie bepaalt de associatie dus moet je die wijzigen.
Met b.v dubbelklikken op de icoon of via configuratiescherm systeem apparaatbeheer kun je de programmagegevens zien van het apparaat en het stuurprogramma wijzigen of opnieuw installeren. Controleer of het juiste programma wordt geselecteerd om de toepassing te openen.

De associatie is goed, hij opent hem standaard met Windows Fax and Image Viewer, want als ik even een plaatje wil kijken heb ik geen zin dat er een groot programma voor wordt opgestart.
Maar als ik dus een USB stick erin doe, krijg je zo'n melding van Plug-and-Play device zeg maar, en in dat lijstje blijft Picasa staan als mogelijkheid, samen met de mogelijkheden om het bestand in andere programma's te openen, de map te openen of geen actie te ondernemen....

Download en installeer Tweak_ui

Je vind het Tweak_Ui programma daarna terug onder de "Powertoys for Windows XP" programmagroep.

In de sectie My Computer -> Autoplay -> Handlers kun je "openen met Picassa" editen, en bij Supported Media alle vinkjes verwijderen, zodat ie nergens meer getoond wordt als keuze-optie bij het instoppen van cd's, dvd's of memorysticks etc..

Succes,

Tijs.

In Configuratiescherm/Systeembeheer/computerbeheer/schijfbeheer/USB/eigenschappen kun je aanvinken wat voor actie je wilt.

Brnrdsjng, jouw oplossing kan ik even zo snel niet vinden (ik werk zelf altijd met een engelse windows, vandaar).

dnties, ik heb het kunnen vinden met TweakUI, en alle vinkjes weggehaald bij de opties bij de Picasa entry. Super! Het irriteerde me al een tijdje dat dat programma er maar in bleef staan.

Allebei heel erg bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan