picbox en label doorsichtig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

m4dc0w344

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
hallo mensen !
ik wil dat ik in een picturebox een foto kan laten zien maar dat de foto op de voorgrand zit maar de rand van de picturebox weg laat
en ik wil ook dat ik met een label wel de tekst laat zien maar dan niet de rand
ik weet dat het kan want ik heb dat wel eens eerder gedaan maar ik niet meer hoe :o

bedankt voor jullie aandacht!:thumb:

Ik snap de vraag niet; een PictureBox en een Label hebben toch standaard geen rand?

jawel
je kan toch kiezen
backcolor | control
zo staat het maar ik wil geen background color

In het properties venster kan je dat gewoon op doorzichtig zetten...;)

MartinJM

Inderdaad op Web > Transparent (Doorzichtig) zetten :)

ik denk dat ik het verkeerd uitleg :o
want wanneer je dat doet zie je je achtergrond maar ik wil dat je de gemaarkte dingen in plaats van de kleur "control" weg gaat en dat je alleen dat kruisje of alleen de tekst ziet (zie plaatje hier onder)
kijkikjikjij.JPG
(let niet op hoe het er uit ziet ik heb het in 5min bij elkaar gemaakt en toen kreeg ik dit probleem :3)

Dan zou je dat plaatje als BackGroundImage moeten instellen.

Vraagje: voor welk forum maak je dit (gewoon benieuwd) :P

Dan zou je dat plaatje als BackGroundImage moeten instellen.

Vraagje: voor welk forum maak je dit (gewoon benieuwd) :P

maar hoe kan ik hem dan als nog als een knop laten werken als ie als achtergrond werkt?

maar ik ga het op een andere manier oplossen ik maak een grijze balk en daar komt alle optie's te staan zo als: extra info, close etc.

voor de site the buddyforum.com die site verkoopt een bot voor het spel World of Warcrafd en ik ben heel erg actief op die site, ik weet nog niet zeker of ik hem daar ook op ga zetten maar ik ga hem wel zo maken dat ik dat dan wel kan doen.

toen je dat zij dacht ik echt van ... hoe weet jij dat nou weer , ik was vergeten dat er "if you like my work give me some rep"staat :3

Ik bedoelde dat je de achtergrond als BackGroundImage instelt en de BackColor van de knop op 'Web > Transparent' zet.
Voor de closebutton (het kruisje) maak je gewoon een doorzichtig panel die je eroverheen plaatst.

Voorbeeld:

Untitled.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan