Picogrammen in taakbalk definitief opruimen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Nog een vraagje wat ik na een aantal jaren nog steeds niet voor elkaar kan krijgen. Onderin de taakbalk staan een aantal pictogrammen. Hoe kun je deze nu definitief verwijderen? Je kunt ze wel verbergen maar niet verwijderen. Zie bijvoorbeeld nog steeds oude pictogrammen staan, welliswaar verborgen, die al lang niet meer op mijn pc staan. Hoe krijg ik deze definitief weg. Heb XP home.

En hiermee, gevonden via: START > HELP EN ONDERSTEUNING

Systeemvak van taakbalk - overzichtHet systeemvak van de taakbalk is de plaats waar normaal gesproken de huidige tijd wordt weergegeven. Dit vak kan vol komen te staan met pictogrammen die verschijnen wanneer bepaalde gebeurtenissen zich voordoen, bijvoorbeeld wanneer u e-mail ontvangt of wanneer u Taakbeheer opent. Er wordt door Windows een pictogram weergegeven wanneer er zich een gebeurtenis voordoet. Na korte tijd wordt het pictogram door Windows op de achtergrond geplaatst, omdat het vak ander te vol raakt. U kunt toegang krijgen tot de pictogrammen die op de achtergrond zijn geplaatst door op een knop te klikken in het systeemvak.

Bovendien kunt u het gedrag van deze pictogrammen aanpassen op het tabblad Taakbalk van het dialoogvenster Eigenschappen voor Taakbalk en menu Start.

Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie.

Opmerking

U opent het dialoogvenster Eigenschappen voor Taakbalk en menu Start als volgt: klik met de rechtermuisknop op een leeg gebied op de taakbalk en klik vervolgens op Eigenschappen.

@Monaco, en dat bedoelt topicstarter waarschijnlijk met verbergen.

Tijdje terug was er ook hier een vraag om programma's die in msconfig staan die niet aangevinkt waren te laten verdwijnen. Dit kon in het register. Dit zal ook zoiets zijn.

Ik zal eens zoeken of ik die vraag terug kan vinden. [edit] zoekfunctie gaat niet verder dan 1 jan 2005 terug)

Pictogrammen kunnen toch niet worden weergegeven als de software al verwijderd is?? Heb je al bij msconfig gekeken of de programma's daar nog aangevinkt staan?

Lijkt me dat die pictogrammen alleen kunnen blijven staan als je niet de nette manier van uninstallen gebruikt (dus alleen de map weggooien).

Laatst bewerkt:
:rolleyes: Je kunt wel op de rechtermuisknop drukken in de taakbalk en dan naar eigenschappen gaan, of via de start (rechtermuisknop) maar daar schiet je niks mee op. Je kunt ze niet DELETEN. Alleen verbergen. Vreemd dat Windows XP geen mogelijkheid heeft om ze te verwijderen. Zo zit er een pictogram op van Norton terwijl die al lang weg is. Gebruik nu McAfee. Die Norton pictogram moet dus uit het systeem.

Misschien heeft Tanja gelijk en zit het ergens in het register. Hopelijk weet iemand waar ik moet zoeken.

:confused:

Het volgende zou je kunnen proberen (maak WEL EERST een BACKUP van je register voor het geval het fout gaat)

Startupitems vind je in het register (openen via Start/Uitvoeren/regedit) in de volgende sleutel:
HKey_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
in de submapjes Run, RunOnce, RunServices en RunServicesOnce

en/of in de volgende sleutel:
HKey_Current_User\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
in de submapjes Run en RunOnce

Kijk of daar nog programma's bijstaan die niet meer op je pc staan (waar je dus de pictogrammen van weg wilt hebben).

Let op: Dit is op eigen risico natuurlijk.:)

Zie bestand in bijlage :).

Bijlagen

:evil: Ik neem aan dat dit geen virus is in je zip bestand? Krijg al een waarschuwing VERDACHT bestand!!

Ik ook.

pastitems.jpg

Ik heb het niet zo op scripts. Kan ook zijn dat mijn pc te strak beveiligd staat.

:evil: :evil:

Blijkt inderdaad dat het onveilig is, vraag me af wie die joker is. Leek mij betrouwbaar maar je ziet het.

Hoho, ik zeg niet dat het onveilig is. Norton waarschuwt alleen.

XP_PC kennende stuurt echt geen onveilig bestand ;) Hij weet echt wel waar hij mee bezig is. :D Ik denk dat het gewoon een waarschuwing is omdat het een script is.

Ik wacht even de reactie van XP_PC af;)

Ik heb het script toch toegang gegeven (ben niet gauw bang :p )en hij verwijdert inderdaad iconen die niet gebruikt worden uit de taakbalk.:)

Ik weet niet of dat eenmalig is of altijd, dat zal blijken na het opnieuw opstarten (wat ik nu niet ga doen ivm downloaden):D

Hmm lief van je dat je dat zomaar uitprobeerd. Ik wacht nog even af..........:rolleyes:

Ik probeer altijd alles :D Daar steek je het meest van op.

Ik denk dat XP_PC zo wel met een geruststellende mededeling komt:)

Geloof me, hij doet alleen positief werk op het forum.:thumb:

XP_PC was lunchen

Sorry; ik had het er eigenlijk even bij moeten vermelden. Het kan inderdaad zijn dat je virusscanner een melding geeft van een (kwaadaardig) script. In feite is dit gewoon een waarschuwing omdat je scanner niet kan bepalen of het om een goedaardig of kwaadaardig script gaat.

Dit script kun je geheel toestaan, geheel uitvoeren of autoriseren (het is maar net hoe jouw virusscanner het noemt).

Geplaatst door Tanja1968

Ik denk dat XP_PC zo wel met een geruststellende mededeling komt:)

Geloof me, hij doet alleen positief werk op het forum.:thumb:

:o :o

:) Nou heb het uitgevoerd en ik ben er super blij mee. Alle rotzooi is nu weg. Als je een meisje was had je een kusje gekregen (lol). Ben blij ook met deze site; werkt echt perfect. By the way, Tanja ook bedankt voor het meedenken.

PJ

:thumb:

Geplaatst door PJnijm
:) Nou heb het uitgevoerd en ik ben er super blij mee. Alle rotzooi is nu weg. Als je een meisje was had je een kusje gekregen (lol). Ben blij ook met deze site; werkt echt perfect. By the way, Tanja ook bedankt voor het meedenken.

PJ

:thumb:

Hahahaha :D

Mooi dat het is opgelost :thumb:

Nog even ter verduidelijking, ik raad ook wel eens reg-filetjes aan, bv van http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm Terecht dat je Antivirus gaat piepen, deze site meldt ook: NOTE: If your anti-virus software warns you of a "malicious" script, this is normal if you have "Script Safe" or similar technology enabled. These scripts are not malicious, but they do make changes to the System Registry. Dat meld ik dan ook in de post (1x je AV toestemming geven), anders schrik je je idd een bult! :)

Als je wat langer op het forum zit ga je vanzelf wel herkennen wie en wat betrouwbaar is en daar is XP_PC er één van. :thumb:

Zolang er maar geen dubbelganger loopt hier haha
:cool:

het werkt perfect

XP_PC zei:
Zie bestand in bijlage :).
het werkt perfect , ook al krijg je virusmeldingen, doorgaan!! (deze keer toch)
dank aan XP_pc en Tanja :thumb: :thumb: :thumb:
mvg
luc 07/08/2006

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan