• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pictogram bij een bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurgen2807

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2011
Hallo allen,

Zie voor mijn vraag het excel-voorbeeld dat is toegevoegd. De vraag staat daarin ook vermeld. Wie kan en wil mij helpen? Ik krijg wel een pictogram, maar niet de koppeling met datum en specifiek veld.

Bijlagen

Ik denk dat je dat VO bolletje nooit in kolom T krijgt omdat daar een bedrag staat en je wilt testen op een percentage gerealiseerd.
Ik heb dus een kolom achter Realisatie gemaakt die de bolletjes presenteert. nadat de formule in de cel het percentage heeft berekend.

Bijlagen

Dit werkt inderdaad :). Thnx.

Dan loop ik nog tegen 2 issues aan:

Baten kant:
Stel de waarde in prognose is 0 en ook in realisatie 0. Dan krijg ik een rood bolletje te zien. Dat wil ik niet. Er mag geen bolletje komen. Ik heb dit proberen aan te passen met voorwaardelijke opmaak geen bij waarde 0. Dat werkt. Echter, daardoor werkt de andere voorwaarde niet meer. hoe los ik dit op waardoor overige voorwaarden wel blijven bestaan zoals eerder bevraagd?

Lastenkant
Stel prognose is 0 en realisatie is groter dan 0. Dan zou ik graag een rood bolletje zien. Dat komt er echter niet. Hoe pak ik dit op waarbij overige voorwaarden wel blijven bestaan zoals eerder bevraagd?

Zie bijlage.

Bijlagen

Heb dat opgelost met een iferror (want als prognose 0 is dan moet er een fout ontstaan want delen door 0 kan niet)

en bij lasten heb ik een als test of T79=0 is dan wordt geen bolletje getoond

Bijlagen

TOP!!!! Dank je wel!!! Excuus voor late reageren. Zit midden in de financiële jaarafsluiting vol deadlines ;-). Ik sluit deze vraag voor nu. Thnx voor het helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan