Pictogram bureaublad naar taakbalk in W7 plaatsen mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

renby

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2007
Berichten
32
In w7 zit er wel een "knop" op de systeembalk rechts voor 'openen' van bureaublad.
Maar kan ik ook een normaal pictogram(zoals voorheen) van het bureaublad op de taakbalk zetten?
En hoe moet dat ? Een pictogram van "computer" krijg ik ook niet vastgepind op deze balk.
Is daar ook een oplossing voor ? alvast dank renby.
 
Pictogram slepen en boven de taakbalk verschijnt dan de melding : 'Pictogram vastmaken aan taakbalk'.
 
picvtogram op taakbalk w7

Ja, maar waar vind ik het pictogram van het bureaublad. Kan het niet vinden.
En niet alle pictogrammen kan ik op jouw manier op de balk vast zetten.
Die van die van 'Computer' lukt mij steeds niet op die manier .
groet renby
 
het icoon Computer kun je wel op de taakbalk slepen, maar omdat het een deel is van de verkenner, komt dit pictogram ook bij het verkenner-icoon te staan.
Als je hier rechts op klikt, kun je hier de computer zien.


Een manier om dit pictogram wel apart op de taakbalk te zetten, kan door ergens op de pc een nieuwe map te maken (maakt niet uit waar). In deze nieuwe map zet je het icoon Computer neer.
Hierna klik je rechts op de taakbalk en kies je voor Werkbalken; Nieuwe werkbalk
In het volgende scherm selecteer je de zojuist gemaakte nieuwe map
De map komt nu als naam op de taakbalk (rechts) te staan.
Nu klik je rechts hierop en zet je taakbalk vergrendelen uit (als deze nog niet uit staat)
Hierna klik je weer rechts op de nieuwe mapnaam en kies je voor Beeld; Grote Pictogrammen en zet je tekst weergeven en titel weergeven uit.
Hierna kun je de taakbalk weer vergrendelen als je wilt.
nu heb je het Computer icoon op de taakbalk.

Kost wat moeite, maar dan heb je het ook :eek:

Over het icoon Bureaublad weergeven op de taakbalk is ook niet simpel:
In dezelfde map waarin je ook jouw Computer icoon zojuist hebt gemaakt moet je een nieuw tekstbestand neerzetten.
Dit kun je via het kladblok doen en de volgende tekst erin plaatsen:
Code:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
en deze opslaan als Show Desktop.scf
Het plaatje moet al het bekende Toon Bureaublad icoontje worden dat je nog van XP kent.
Dit bestand kun je ook downloaden van de meegestuurde bijlage.
Hiermee kun je weer als vanouds wisselen tussen het wel en niet tonen van het bureaublad.
Als je hierboven al de Computer op de taakbalk hebt gezet, komt automatisch het Show Desktop icoontje erbij.
 

Bijlagen

  • Show Desktop.zip
    221 bytes · Weergaven: 63
dank troedeboer. het is gelukt wel even bezig en klikken en rommelen.
Maar nu heb ik denk ik te veel aan de taakbalk gezeten , want ik krijg de
openstaande vensters niet meer tegelijk in beeld en ook niet meer
in een relatief klein formaat.
weet je een oplossing? alvast dank renby
 
Als je teveel in de nieuwe werkbalk hebt, kun je deze verwijderen door rechts te klikken op de taakbalk, dan kies je werkbalken en zet je de werkbalk(en) uit die je aan hebt gemaakt. Lukt het hier mee?

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan