Pictogram chrome wordt fout weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

pakijsthee

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2016
Ik heb mijn windows 10 een reinstall laten doen met behoud van bestanden want de pc ging niet meer standby of aan.

maar nu zit ik met een ander probleem;

eerst als ik bijv. chrome opende dan bleef het een icoon met een wit streepje eronder.

maar nu is het het chrome icoontje, en ernaast een nieuwe chrome icoontje met een streep eronder.

weet iemand wat ik bedoel en hoe ik dit terug zetten kan? vind dit best lelijk staan zo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een screen dumpje maken en in een volgend bericht bijvoegen zal iig voor mij het geheel duidelijk(er) maken. Ik heb nu wel een vermoeden wat jij ziet, maar net zoals vroeger toen we nog klein waren, een stripverhaal leest en kijkt net even makkelijker dan een leesboek met alleen maar letters.

Jazeker! :thumb:

Een paar vraagjes :
- hoe ziet de balk eruit als jij de computer opstart en verder nog niets doet, m.a.w. alleen de machine aanzetten zonder daarna iets te doen? Staat er dan 1 Chrome icoontje zonder wit streepje eronder?
- Als jij Chrome opstart, doe je dat dan door op dat icoontje van de taakbalk te klikken, of start je Chrome anders?

als ik de computer opstart staat er 1 chrome icoontje. Ik start chrome door op dat icoontje te klikken.

Probeer eens het volgende : sluit Chrome af (je hebt nu dus nog maar 1 icoontje van Chrome) en verwijder dit icoontje van de balk (weggooien dus).
Start de computer eens opnieuw op en kopieer Chrome opnieuw naar de balk en start Chrome. Wat gebeurt er nu?

Trouwens, toen ik je plaatje een tweede keer wilde bekijken kreeg ik het niet meer, er blijft een zwart schermpje zichtbaar waarbinnen verder niets (meer) gebeurt.
Als je weer eens een bijlage wil bijvoegen, maak 'm dan in Paint, Word, Powerpoint of zo en voeg 'm gewoon middels de 'paperclip' (kies onder in je scherm voor "Ga geavanceerd") bij je bericht.

Mocht het verwijderen en opnieuw kopiëren niet werken, dan denk ik dat dit: Klik, het probleem wel zal oplossen.

Laatst bewerkt:
De workaround van Chrome werkte niet? :eek:

Dan zou ik het simpel oplossen :

verwijder Chrome middels het configuratiescherm / programma's en onderdelen.
Start de computer daarna opnieuw op en start Ccleaner (ken je dit progje?) Zo niet, zeg dat dan, want je hebt zomaar per ongeluk de verkeerde te pakken als je dit gaat zoeken op het w w w.
Draai de register cleaner van Ccleaner en download en installeer Chrome daarna opnieuw.

Laatst bewerkt:
Ik heb verwijderd en cc cleaner laten draaien (ik gebruik cc cleaner wel vaker)

en inderdaad dit werkte, chrome gedraagt zich nu weer zoals het moet,

super bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan