Pictogram is gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Berichten
3.493
Hallo,

Sinds kort is het pictogram van mijn word-document verdwenen, er is dan een soort blaadje met een programma in verschenen als pictogram. Ik dacht dit zelf te kunnen wijzigen via Extra>>Mapopties>>Bestandstypen en dan bij DOC. Bij geavanceerd kan je dan op ander pictogram klikken, maar als ik het pictogram gekozen hebt, dan is er niets gewijzigd. Bij acties staat er ook niets!?
Wat kan ik nou doen om het pictogram te wijzigen?
 
Beste profpc,

ga naar het bestandje toe dat nu het verkeerde icoontje heeft gekregen.

Klik hier rechts met de muis op, je krijgt dan een snelmenu te zien.
Kies hier: Programma kiezen en vervolgens klik je Microsoft Word aan.
Vink ook de checkbox (het kleine vierkantje) aan waar bij staat: Dit type bestand altijd met dit programma openen.
klik op Ok

Nu moet het icoontje weer gewoon een word icoon hebben.

Prettige paasdagen.

Koosl.
 
Helaas, dit werkt niet.
Hij blijft helaas het icoontje houden.
 
1. Als je nu op het foute icoontje klikt, met welk programma wordt dit dan geopend?
Of geprobeerd te openen?

2. Gan naar het bestand toe en rechtsklik. Kijk bij eigenschappen bij Bestandstype:
en bij Openen met: Wat staat daar:

Kun je hier een foto van plaatsen? (Alt + Print Screen)

3. Staat Word nog wel op je pc? Kun je Word opstarten zonder een bestandje?
Dus via Start - Alle programma's - Word?
 
Het bestand wordt gewoon met Microsoft Word geopend.
Bij bestandstype staat gewoon Microsoft Office Word; ik kan gewoon het programma starten via start>>alle programma's.

Hier is het screenschotje waar je om gevraagd had:

 
Nee, hij veranderd hem wel in het lijstje waar DOC in staat, maar niet gewoon bij het bestand zelf.
 
Je kunt het proberen met <a href="http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2a2679/TweakUiPowertoySetup.exe" target="_blank">TweakUi</a>.

Via 'Repair' (links onderaan) in het dropdown-menuutje de optie 'Rebuild Icons' kiezen en op de knop 'Repair Now' klikken. :)
 
Nee, dat is ook niet gelukt.
Maar ik vind het raar, als ik bijvoorbeeld wordpad op .doc zet en het wordicon neerzet pakt hij het wel, maar zodra ik dat microsoft word ervoor kiest verdwijnt het icoontje en kan ik het niet voor in plaats zetten.
 
Als je het hele .doc gedoe bij mapopties verwijderd, en dan - via openen met - het weer koppelt, is dan het probleem opgelost?
 
Profpc, het bestandje waar je het nu over hebt, waar is dat mee gemaakt?
Met Word? of met Wordpad?

Kun je er eventueel een hier neerzetten om te kijken ofdat het een probleem is wat zich alleen bij jou voordoet?

Koosl.
 
Maarten03 zei:
Als je het hele .doc gedoe bij mapopties verwijderd, en dan - via openen met - het weer koppelt, is dan het probleem opgelost?

Nee, hierbij komt dat andere icoontje weer te voorschijn. Hij staat dan trouwens ook niet meer tussen bij de mapopties.

@koosl: Het bestand is met Microsoft word aangemaakt.

koosl zei:
Kun je er eventueel een hier neerzetten om te kijken ofdat het een probleem is wat zich alleen bij jou voordoet?

Wat moet ik hier neerzetten dan?
 
Heb je al office toepassingsherstel geprobeert? Heb je bij extra,mapopties ook al gedrukt op standaardinstellingen herstellen?
 
Laatst bewerkt:
Profpc Quote:
Origineel gepost door koosl
Kun je er eventueel een hier neerzetten om te kijken ofdat het een probleem is wat zich alleen bij jou voordoet?

Wat moet ik hier neerzetten dan?
Als het onderstaande ook niet lukt kun je dan hier een word.doc neerzetten, dit om te achterhalen of het een probleem op jouw pc is, of dat het zich bij ons ook voordoet.

Heb je bij mapopties het volgende al geprobeerd?
Probeer dan eerst het volgende nog eens. (Zie ook de zip-files)

Deze computer – Extra – Mapopties – Bestandstypen - selekteer DOC Microsoft Word document.
Klik dan op geavanceerd en bij Bestandstype bewerken kies je -ander pictogram- voor het Word pictogram.

Koosl
 

Bijlagen

  • Word pictogram herstellen 1.zip
    54,5 KB · Weergaven: 25
  • Word pictogram herstellen 2.zip
    57,9 KB · Weergaven: 20
koosl zei:
Heb je bij mapopties het volgende al geprobeerd?
Probeer dan eerst het volgende nog eens. (Zie ook de zip-files)

Deze computer – Extra – Mapopties – Bestandstypen - selekteer DOC Microsoft Word document.
Klik dan op geavanceerd en bij Bestandstype bewerken kies je -ander pictogram- voor het Word pictogram.
Koosl

Dit doet hij dus niet. Als ik het andere pictogram heb gekozen wat in heel die lijst staat (maakt niet uit welke ik kies) en op ok druk, dan zie je dat hij het probeert toe te passen. Maar het icoontje veranderd niet.

Ik zet hier een word document neer, in het document staat ook een afbeelding van hoe het icoontje eruit ziet.
 

Bijlagen

  • Worddocument.doc
    23,5 KB · Weergaven: 34
Profpc,

Ik moet je helaas teleurstellen.
Ik heb nergens iets kunnen vinden wat de oorzaak kan zijn van dit pictogram probleem.
Ik zou bijna zeggen, deinstalleer en installeer Word opnieuw.
Maar als alles eigenlijk toch gewoon werkt, behalve dan het uiterlijk van het pictogram,
zou je het nu ook zo kunnen laten.

Succes.
 
Ik heb toch opnieuw die office programma's verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Nu zijn alle pictogrammen weer hersteld. :) Bedankt allemaal voor de tips :thumb:

profpc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan