Pictogram Netwerkomgeving bij XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

willievd

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2002
Heb een netwerk met 2 pc's waarbij internet gedeeld wordt. Mijn PC fungeert als client. Tot zover geen probleem, ik kan gewoon internetten. Nu wil ik nog een oudere PC via een extra netwerkkaart aansluiten. De kabels en netwerkkaarten zijn aangesloten. Er is verbinding want het netwerkpictogram rechtsonder in de taakbalk knippert. Maar ik zie op het bureaublad van mijn PC waarop ik Internet heb (client) geen Netwerkomgevingspictogram. Bij de oudere PC zie ik wel een pictogram. Probleem is dus dat ik de bestanden niet kan benaderen van de beide PC's terwijl ik wel heb aangegeven dat ik de bestanden van de ene via de andere PC moet kunnen benaderen.

Who knows?

Als je het zo hebt:

PC-oud <------>server<-------> PC-2

Waarbij de server is aangesloten op internet, en je gebruikt tussen de PC's crosskabels, dan kunnen PC-oud en PC-2 niet met elkaar babbelen.

Geplaatst door Tiborv
Als je het zo hebt:

PC-oud <------>server<-------> PC-2

Waarbij de server is aangesloten op internet, en je gebruikt tussen de PC's crosskabels, dan kunnen PC-oud en PC-2 niet met elkaar babbelen.

kan wel als de server win2000 of winxp is je kan een netwerkbrug maken tussen twee netwerken.
Okee is niet makkelijk maar na een beetje ploeteren werkt het wel.

reactieop advies Tiborv

Hallo, Tiborv

Die Netwerkbrug zou misschien een oplossing kunnen zijn. Ik ga dat eens uitproberen.

Bedankt zover

Groeten van Will

Het probleem is nog niet opgelost. Maar ik heb het gevoel dat dit met een Hub wel moet lukken. Voor alle duidelijkheid de situatie;

PC 1 is Host met waar Internet binnenkomt.
PC 2 krijgt via netwerkaart en PC 1 Internet.
PC 3 krijgt via extra netwerkkaart in PC 2 een netwerkverbinding. (is de bedoeling)

Maar misschien is dit niet mogelijk. Ik ga proberen of dit via een Hub wel lukt.

Groeten aan Viborv

Hallo willievd.

Zet er gewoon een hub/switch tussen. Is veel makelijker, en er hoeven geen 3 pc´s aan te staan om te kunnen interneten op pc3.

Groetjes Erik Rothuis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan