pictogram verbinding in taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Ik heb een alcatel pc modem met 4 aansluitmogelijkheden.
ADSL werkt. Maar, als ik verbinding wil maken kan dat alleen maar door het modem aan te zetten. Dan duurt het een paar minuten voordat ik verbinding heb.
Het modem maakt zèlf verbinding zodra ie aan staat, dus niet met dialoogvenster inbelverbinding.
In de taakbalk verschijnt NIET het bekende verbindingspicto.
Wat ik wil: zèlf kunnen bepalen of ik wel of niet verbinding maak zònder het modem steeds aan of uit te moeten zetten.
En graag de bekende verbingspicto om met een rechtermuisklikje eenvoudig de verbinding te kunnen verbreken.

PC draait op W98.
Laptop met XP kan dit beide wel.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Volgens helpdesk Planet zou dat dialoogvenster en pictogram niet mogelijk zijn onder W98.

Laat ik het nou op andere pc met W98 wèl hebben...

Wie weet waar hem dat in zit?????

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij externe toegang / eigenschappen van je verbinding.
Kijk hier of de volgende dingen zijn aangevink:
  • Pictogram in systeemvak weergeven gedurende de verbinding   (tabblad algemeen?)
  • Voortgang weergeven tijdens het maken van de verbinding   (tabblad opties?)
  • Vragen om naam, wachtwoord, certificaat   (tabblad opties?)
Door deze dingen aan te vinken (als ze nog niet aangevinkt zijn) zou je het dialoogventer en het pictogram weer terug moeten krijgen.
Waar deze opties precies staan hangt af van de verbinding..

Leuk dat antwoord maar laat ik nou bij externe toegang in "mijn computer" helemaal geen verbinding hebben staan.
Niets, Nothing, Rien, Nada!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Want anders wist ik het wel want in XP heb ik het zo geregeld en dat werkt met dat vinkje.
In mijn hele computer hoe ik ook zoek vind ik niets van een of andere verbinding.
Geen telefoon, geen adsl, geen modem, geen nieuwe verbinding, geen MxStream, niets maar dan ook niets. Ook niet bij eigenschappen in de windows explorer.
NIETS met HOOFDLETTERS.
En dat is nou net het probleem.
Bij Planet weten ze het ook niet.
Ik heb daar ook al eens een mailtje gekregen dat ik die externe verbinding moest bekijken maar ER IS GEEN EXTERNE VERBINDING. Hij is er natuurlijk wel maar je ziet hem nergens.

Het probleem blijft: geen pictogram, alleen met modem aan en uit de verbinding verbreken en of inschakelen. Met als gevolg wachten of continu online.

Dit komt omdat je een adsl modem hebt met een geintegreerde router. Deze maakt de verbindingen, en niet de computers die er op aangeloten zijn.

Om in de configuratie te komen van het modem ga dan naar http://10.0.0.138 .

Groetjes Erik Rothuis

Nogmaals over het beroemde pictogram in de taakbalk.
Ik heb het opgegeven hoor, want op mijn briefje naar planet heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.
Ze zullen me wel zat zijn daar.
Maar ik weet wel hoe ik op een andere manier mijn verbinding moet verbreken en weer aanzetten.
Namelijk:
Ik zet het modem aan. Ik druk op mijn sneltoets op mijn toetsenbord en ik krijg verbinding met mijn startpagina.
Als ik mijn verbinding wil verbreken zonder het modem uit te schakelen dan moet ik naar "bestand" en daar moet ik "off line werken" aanvinken.
Ik ben dan direkt off line.
Er verschijnt dan ergens in mijn beeld een apparaatpictogram ( modem denk ik ) met een rood kruisje erdoor.
Wil ik weer verbinding maken dan moet ik weer naar "bestand" en "off line werken" afvinken. Dan ben ik weer direkt online en het rode kruisje verdwijnt.
Volgens mij moet ik het hiermee doen en me bij de rest maar gewoon neerleggen.
Alles werkt tenslotte perfekt.

Wel bedankt voor jullie hulp en tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan