Pictogram Windows Live Messenger verdwenen uit systeemvak

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoenR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Berichten
3
Hallo, ik had een vraagje......

Normaal gesproken als je windows live messenger start zie je rechtsonderin naast de klok een pictogram van Windows live messenger met de status van je beschikbaarheid (niet aangebeld, offline weergeven, bezet, afwezig, online)

mijn laptop draait onder windows 7 en voorheen stond het pictogram er wel en nu is die totaal verdwenen.
Ik zal wel iets veranderd hebben maar ik heb geen idee wat?
Ik heb al geprobeerd om via het pijltje wat links van het systeemvak staat en dan op aanpassen te klikken, dan krijg je een hele lijst met programma's en applicaties maar Windows Live Messenger staat er niet bij....

Ik heb ook al de messenger verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar niets wil werken?
weet iemand hoe ik dit op kan lossen?


Groetjes Koen
 
Windows Live Messenger

Hallo,

Ga naar start>alle grogramma's>windows live>rechter muisknop op windows live messenger en dit dan aan de taakbalk vastmaken!

Succes!
 
bij xp + vista kwam die rechts onderin bij win 7 links onderin btw
 
Hallo,

Ga naar start>alle grogramma's>windows live>rechter muisknop op windows live messenger en dit dan aan de taakbalk vastmaken!

Succes!

dit lukt wel maar dan staat er een pictogram net als: "mijn documenten" zo'n pictogram maar normaal staat er een klein plaatje met je status in de balk bij de klok... ook als je alle gesprekken en het "msn hoofdscherm" (om het zo maar even te noemen) gesloten zijn blijft dat pictogram bij de klok staan.... maar nu niet:(
 
Pictogram op taakbalk

Hallo,

Ik gegrijp, wat je bedoelt, alleen denk ik, dat dit niet mogelijk is bij Windows7.
Als je naar aanpassen (bij het vlaggetje) gaat, dan staan daar een aantal (systeem) pictogrammen, maar hoe je die daar krijgt is me een raadsel.
Wellicht weet iemand anders dat!

In ieder geval succes!
 
Sluit Live Messenger eerst af. Ga dan via het startmenu naar Live Messenger (waarnschijnlijk Alle Programma's -> Windows Live -> Live Messenger). Rechtsklik op Windows Live Messenger, ga in het schermpje dat verschijnt naar Compatibiliteit en vink 'Gebruik dit programma in de volgende compatibiliteitsmodus' aan. Selecteer dan Windows Vista. Nu zou het icoontje wel in je system tray te horen komen staan.
 
Messenger

Hallo,

Een kleine toevoeging op het voorgaande antwoord: na rechtsklikken op "Live Messenger" eerst op "eigenschappen" klikken en dan verschijnt het schermpje, dat bedoeld werd!

Geluk!
 
bij mij doet hij het nogsteeds niet en zegt hij
Dit meldingspictogram is op dit moment niet actief
Het pictogram wordt weergegeven als het weer actief is.

hij staat nu op vista als compatibiliteits dinges in de eigenschappen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan