pictogram

Status
Niet open voor verdere reacties.

calvin

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
145
Dit probleem heb ik al vaker voorgelegd in dit forum en niemand kan me een antwoord geven. Misschien is er nu iemand bij gekomen die het kan verklaren. Ik werk met win98 op c schrijf en xp op d schrijf elk zijn eigen besturingssysteem via boot. Nu heb ik al voordat ik dit zo geinstalleerd heb al problemen dat pictogrammen niet zijn zoals ze moeten zijn. of ik ze nu ververs of handmatig opnieuw toevoeg, het zou automatisch moeten gaan. Nu voeg ik een schermplaatje toe zodat iedereen bergrijpt waar ik het over heb. Let op alle pictogrammen.

Nieuwe kansen nieuwe ronden dus kijk maar wie antwoord weet.
 
Heb je dit in 98 of in XP?

98: zoek naar de ShellIconCache in c:\windows en verwijder deze, herstart windows (zorg dat in de opties van windows verkenner alle bestanden worden weergegeven)

XP: Ga naar C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data of de overeenkomstige map van het profiel waar je in werkt en verwijder de IconCache.db, herstart windows
 
bestand was te groot maar bij deze komt nieuw bestand erbij. volgens mij hebben ze me de vorige keer ook vertelt om die iconcache te verwijderen. ik probeer het bij allebei nogmaals en je hoort het dan wel.
 

Bijlagen

  • imagedownload.jpg
    imagedownload.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 58
Verwijder het ook uit de prullenbak voor je herstart.
 
ok dit kan dus absoluut geen kwaad denk ik hahaha
 
Ik heb ze beiden verwijdert en opnieuw opgestart maar de pictogrammen blijven onherkenbaar voor die programma's. Als ik rechtermuisknop erop klik en dan eigenschappen doe, dan kan je normaal gesproken de pictogram wijzigen in een ander maar dat kan bij deze ook niet. je kan alleen op geavanceerd klikken en dan gebeurd er nog niks want daar kan je niks aangeven.
 
Nu ik nog een keer naar je plaatje kijk zie ik dat je een virus hebt gehad?

Het zouden dan alleen de bestandsassociaties zijn die gerepareerd moeten worden. Daar is een tool voor, maar dat weet Saldos beter.
 
heb nog op mijn oude systeem inderdaad een virus gehad, aantal jaren geleden. maar hoe zie je dat aan het plaatje haha.
 
omdat het alleen .exe bestanden betreft misschien
 
calvin,
Sla het onderstaande (inclusief regedit4 ) op als iconcache.reg
Dubbelklik erop. Je wordt gevraagd of je dit wil toevoegen aan de register. Zeg "ja". Restart de pc en als het goed is, is je probleem verholpen.



REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer]
"Max Cached Icons "="2000"
 
Hallo saldos, Ik heb de registertoepassing gedownload en aangepast en het werkte, ik heb alle juiste pictogrammen weer zonder handmatige aanpassingen. super super super hulde aan caveman voor zijn tijd en saldos voor zijn inspiratie ;-)

maar wat was het nu precies. toch nog iets ouds van die virus van 2 jaar geleden.
 
Graag gedaan calvin,

Ik heb gewoon de icon cache opgevoerd.

p.s. En dit heeft niets met je virus te maken.
 
Ik heb eerst die exe.fix gedaan, ik dacht dat die van jou vandaan kwam via caveman. dus register nog niet aangepast. die exe.fix is ook een registeraanpassing.
Zal ik nu alsnog die regel in register inbrengen zoals je erna aanbeveelde, of maakt dit nu niet meer uit.
 
Die exe-fix is toch iets anders, maar het opvoeren van je icon cache zoals Saldos aangeeft, is een nuttige tweak. Je kan een getal opgeven tot 8064, maar 2000 is meer dan genoeg.
 
Op dit moment staat er in me register dit (zie bestand) mooi programma'tje die dat kan.

moet ik nu dus regedit4 als sleutel ertussen zetten met als waarde "Max Cached Icons "="2000"
 

Bijlagen

  • regimage1.jpg
    regimage1.jpg
    707 bytes · Weergaven: 26
Wel een "string value" of plak dat van Saldos in notepad en sla het op als Icons.reg, dubbelklik, bevestig, herstart, klaar.
 
was weer een foutje met dat bestand hier is hij nogmaals.
 

Bijlagen

  • regimage1.jpg
    regimage1.jpg
    55,2 KB · Weergaven: 46
reg.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan