Pictogrammen desktop beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dazzling

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi!

Weet iemand hoe ik de pictogrammen op het bureaublad kan beveiligen tegen weggooien?

Bedankt alvast!

Grtz,
dazz

Zover ik weet gaat dat niet, maar je kan ze wel kopieren en in een map bewaren.

Bedankt voor je reaktie Jozo, maar dat is niet helemaal de oplossing die ik zoek, want dan zou je ze nog steeds telkens terug moeten zetten ... en dat is nou juist wat ik wil vermijden.

Het zou toch gewoon moeten kunnen dat je ze op de een of andere manier beveiligt zodat bijv. kinderen ze niet per ongeluk verwijderen? Of is dat weer teveel gevraagd van mijnheer Gates en consorten? :rolleyes: :)

Groet,
dazz

Is het geen idee om een aparte account aan te maken in XP voor de kids? Ben jij in ieder geval nooit je icoontjes kwijt.

Ze hebben een eigen pc bas, dus de ouders hebben er verder geen last van, behalve dan dat ze het steeds terug moeten zetten :rolleyes:

Ik kan er gewoon met mijn verstand niet bij dat ze zo'n beveiliging niet ingebouwd hebben ... ik denk dat oudere mensen en onervaren computeraars die dingen toch ook wel vaker onbedoeld weggooien, dat moet toch te beveiligen zijn denk ik dan met mijn simpele verstand? :D

Grtz,
dazz

je kunt mappen "onzichtbaar maken"

Dit doe je door rechts te klikken op de map - eigenschappen - en een vinkje zetten voor "verbergen"

Thnx Hans, maar ehmmm als-ie onzichtbaar is kunnen ze toch ook niet meer op de snelkoppeling klikken?

Groet,
dazz

H@NsiePanzzzer
Dit gaat niet over mappen maar pictogrammen op het bureaublad
En onzichtbare pictogrammen, dat lijkt mij niet echt handig :)

Laatst bewerkt:
Dan lijkt het me toch het handigst dat je een back-upje van de pictogrammen maakt. Gewoon even c:\documents and settings\gebruiker\bureaublad\ kopieren naar een floppy oid.

Ja dank je megabit, dat is allemaal al gedaan ... maar het gaat er mij om dat er een mogelijkheid moet zijn om ze te beveiligen .... terugzetten kan altijd, maar voorkomen is beter dan genezen lijkt me. Ik vind het gewoon raar dat de mogelijkheid tot beveiligen er niet is, of misschien is het er wel maar kan ik het niet vinden.

Dus ik hoop dat iemand weet hoe dit gerealiseerd kan worden.

Groeten,
dazz

Misschien kun je met dit progje de rechten op die map wijzigen zodat ze geen pictogrammen kunnen verwijderen.

Volgens mij kan je dat gewoon laten doen door windows taakbeheer.
Maak eerst een batch bestand waarbij je de backup iconen terug kopieerd naar het buroblad. Laat vervolgens door taakbeheer dit btach bestand uitvoeren als de computer opstart, zodoende heb je bij iedere start van de pc de iconen weer terug.

Thnx megabit, dat ziet er veelbelovend uit :)

maestro12, hoe zou dat batchbestand er dan uit moeten zien? Iets in de trant van

copy C:\backup C:\Documents and Settings\All Users\Bureaublad

niet echt ervaring met het maken van batchbestanden :o

Groeten,
dazz

Ik denk dat dat wel werkt. Niet dat ik veel ervaringen met batchbestanden hem. Maar je kunt het zo proberen.

Maak in notepad (kladblok) de volgende regel aan en sla het op als b.v. backup.bat laat vervolgens windows taakbeheer dit bestand uitvoeren bij het opstarten.

copy c:\backup\*.* c:\Documents and Settings\All Users\Bureaublad

In geval van een andere user kan je die natuurlijk aanpassen.

maestro12, die werkt, thanks!! :D

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken, ook namens de blije ouders die nu verlost zijn van het eeuwige terugzetten van de pictogrammen :)

Toch blijf ik het een gebrek vinden, waar de ontwikkelaars van windows zich best eens om zouden mogen bekommeren ;)

Groeten en fijn weekend!
dazz

oepssssssss in mijn enthousiasme helemaal vergeten, ik doe het meteen! :o

Grtz,
dazz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan