• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pictogrammen op basis van relatieve verwijzingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJC001

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2014
Hoi allemaal,

Heeft iemand een oplossing voor het volgende:

Ik heb onderstaande tabel in Excel:

Code:
Kolom A        Kolom B
10                 20
30                 30
40                 20
50                 60
60                 60

Nu wil ik in kolom B pictogrammen plaatsen (rood/oranje/groen). De opmaak regel moet dan kijken naar kolom A. Dus:

Dus als het getal in kolom B hoger is dan kolom A moet een rood pictogram weergeven worden, is de waarde gelijk, oranje, is de waarde minder groen. Dus de uitkomst moet zijn:

Code:
Kolom A        Kolom B
10                 20 ROOD
30                 30 ORANJE
40                 20 GROEN
50                 60 ROOD
60                 60  ORANJE

Ik kan in de opmaakregel alleen een absolute verwijzing ingeven, geen relatieve. Als ik dat doe krijg ik de volgende melding:
"U kunt geen relatieve verwijzingen gebruiken in voorwaardelijke opmaak-criteria voor kleurschalen, gegevensbalken en pictogrammensets."

Hoe is dit op te lossen? Bedankt!

Door een voorbeeldbestandje te plaatsen idpv foto's

Excuus. Bijgaand voorbeeld incl. uitkomst. Deze uitkomst heb ik per regel moeten invoeren. Aangezien het originele bestand 500+ regels bevat is dat dus geen doen. Dus ik zoek een oplossing om dit direct toe te passen op alle regels.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan