pictogrammen op buroblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
Berichten
330
ik loop op dit moment stage op een basisschool, en deze heeft een netwerk, en nu heb ik op de server weer een paar spellen voor de kinderen geinstalleerd, dat ze deze op de computers in de grote zaal kunnen spelen.

Maar nu wil ik graag een pictogram van het spel op het buroblad van alles computers hebben, ik zou niet weten hoe ik dat doe. En ik wil het ook graag in start > programma's willen hebben.
wie zou mij hierbij kunnen helpen?
op de server staat windows 2000 server, en de pc's in de zaal win'98 en xp home pc's.

PS. er staat ook een programma op ( illusion ) die zet ales terug als je opnieuw opstart, dus de pictogrammen moeten op 1 of andere manier via de server op de burobladen worden geplaatst. wie kan mij helpen??

alvast bedankt:D:D
 
w98: in de map => C:\windows\profiles\all user (weet nie zeker)

wxp: in de map => C:\Documents and settings\all users\desktop (of bureaublad)

en zo staan daar ook de mappen voor programmas. Win 98 weet ik zo nie uit me hoofd hoe die in elkaar zitten.

Een beter plan is om de gebruikers in je netwerk op de server te laten inloggen. groepen maken met een mapje met de bureaubladen erin. Dan op de w2kserver policies instellen zodat ze een bureablad krijgen van de server...
 
Hoi,

Ten eerst moeten alle pc's opgestart worden onder beheerder, anders worden alle pictogrammen er weer af gegooit.

Dan ga je naar de server en ga je in de verkenner naar de netwerklocaties, je zet de bewuste pc open (b.v. het bureaublad, die klik je aan de linkerkant op de kruisjes helemaal open, dus c>document en settings>naamvandepc>bureaublad ) en je sleept dan, nadat je het spel op de server hebt geopend zodat je het ziet staan aan de rechterkant, klik je met rechts op de exe, dus de pictogram waarmee het spel opstart en je sleept het naar het bureaublad van de pc in het netwerk aan de linkerkant, je laat de knop los en je klikt op "hier snelkoppeling maken" en wala..... er staat een snelkoppeling op de pc.

Je kunt het ook andersom doen, zorg dat de pc is opgestart in de beheerders modus en open de verkenner, ga naar de server en zoek het betreffende spel op en sleep met de rechtermuisknop de exe naar het bureaublad van de pc waar je op het moment aan zit laat de muisknop los en klik op "hier een snelkoppeling maken"

Succes
 
Volgens onze visual basic man hier, zou dat vrij eenvoudig kunnen via een script.
Bv. je vult de naam(en) in van de pc's waarop het geinstalleerd moet worden, het pad en waar het vandaan moet komen. Ik zal eens vragen of hij zo vriendlijk zou willen zijn om iets te maken voor je.
 
Wat het antwoord van bultje betreft. De all users leest het systeem alleen de eerste keer uit. Als er daarna een profiel op staat, doet het systeem er niets meer mee. Dus die dobber gaat niet op. Tenzij het een schoon systeem is zonder profielen. Dan klopt zijn beredenering.
 
Dat wist ik niet
is het anders geen optie om te distruberen?
 
Daar ben ik niet echt in thuis behalve dan de microsoft manier via sms (msi files) maar of dat gaat lukken met een enkele snelkoppeling durf ik niet te zeggen, wij gebruiken het om hele programma's te distribueren.
 
het lukt me nog niet echt, nou ben ik ook niet zo'n grote kenner van netwerken hoor, maar ik hoop dat die jongen/man zo'n scriptje voor me zou kunnen maken
 
Ik zal het 'm vragen, hij is nu vrij dus wordt het morgen.
 
Geplaatst door poi
wij gebruiken het om hele programma's te distribueren.

ik ook. net nog gedaan met een programma wat we voor school hebben moeten schrijven
 
het moet toch mogelijk zijn om het via de server te doen op 1 of andere manier? maar met die functie om in te loggen als beheerder op de pc helpt ook niet.

is het ook mogelijk dat het ook in het menu>start>programma's komt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan