pictogrammen rangschikken op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellemoo

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Ik had de pictogrammen op mijn bureaublad verdeeld naar categorieën.
Maar vanaf een bepaald momenten staan ze nu links op het bureaublad. Als ik een pictogram verplaats naar rechts, staat hij na opstarten weer links gegroepeerd. Blijkbaar worden de pictogrammen bij het opstarten links gezet.
Hoe kan ik dit automatisch rangschikken (naar links) weer uitschakelen??
Alvast dank voor eventuele oplossingen:thumb:

Hallo Ellemoo. Je kunt de pictogrammen ook automatisch laten rangschikken. Klik met de rechtermuisknop in een leeg gebied van het bureaublad, klik op Beeld en klik vervolgens op Automatisch schikken. De pictogrammen worden vanaf de linkerbovenhoek van het bureaublad gerangschikt en op die positie vergrendeld. Als je de vergrendeling van de pictogrammen wilt opheffen zodat je de pictogrammen weer kunt verplaatsen, klik je opnieuw op Automatisch schikken om het vinkje naast de opdracht te verwijderen.

Je kunt zo spelen, vinkjes weghalen en weer aanvinken.

Vandaag, 12:31
manamana
Dank voor je snelle reactie.
Nu weet ik waar in dat rangschikken kan vinden, echter..... automatisch rangschikken stond niet aangevinkt. Ra, ra.
Als ik dat wel aanvinkt, spring het icon na verplaatsen meteen terug. Dat doet hij niet, bij niet aangevinkt. Hij blijft dan staan, maar nadat ik opnieuw ben opgestart staat het icon weer netjes links. (wat niet de bedoeling is).
Vreemd:mad:
En nu?

Het kan zijn dat je Icon Cashe vreemd doet, je kunt deze rebuilden op onderstaande manier:
1: Klik op start
2: Tik in het zoekbalkje CMD in
3: Klik met de rechtermuisknop op CMD.exe en klik dan op "openen als administrator"

Tik daarna de volgende commando's 1 voor 1 in:
taskkill /IM explorer.exe /F

CD /d %userprofile%\AppData\Local

DEL IconCache.db /a

shutdown /r
Bij opnieuw opstarten zou het nu opgelost moeten zijn

Dank voor je reactie, maar na

"CD /d %userprofile%|AppData|Local"

wordt AppData niet erkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand.

explorer.exe met pid 1932 is wel beëindigd!

Ik heb verschillende seperators geprobeerd:
! (Uppercase 1)
| (Uppercase \, 2 verticale streepje boven elkaar) en
\

Doe ik iets verkeerd???

Het blijft listig. Ik las deze, over rasters en nog veel meer. Probeer eens of je hier inspiratie uit kunt halen. Klik

Leuke site trouwens. :D ;)

Idd, leuke site.

Helaas geen oplossing voor mijn probleem.
Ik denk dat opnieuw installeren de enige oplossing is.:confused:
Toch bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan