pictogrammen/snelkoppelingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Leo2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jul 2007
Snelkoppelingen op bureaublad,

Iedere keer als ik een programma installeer krijg ik nieuwe "snelkoppelingen" op het bureaublad, wat daardoor een warboel dreigt te worden.

Bestaat er een optie in Vista wat het creeren van "snelkoppelingen" uitschakeld?

In XP had je hiervoor nog een keuze?

Wanneer je tijdens de installatie niet te vlug op volgende of ja klikt(maw lezen wat je doet) , zie je vaak de mogenlijkheid om aan te vinken of je een koppeling op het bureaublad wilt of niet.

Vink je de opties wel uit als je een programma installeert? Mijn ervaring is dat mensen in hun haast nooit letten op: wilt u een snelkoppeling op het bureaublad/werkbalk snel starten enz.

Die optie zit in elk programma dat je installeert. Daar heeft windows niks over te zeggen. Het programma geeft je een keuze of je 'n snelkoppeling verlangt, niet windows.

Snelkoppelingen op bureaublad,

Iedere keer als ik een programma installeer krijg ik nieuwe "snelkoppelingen" op het bureaublad, wat daardoor een warboel dreigt te worden.

Bestaat er een optie in Vista wat het creeren van "snelkoppelingen" uitschakeld?

In XP had je hiervoor nog een keuze?

En wanneer je NIET de keuze krijgt, kan je achteraf de koppeling altijd verwijderen, zonder dat daarmme de functionaliteit van het programma wordt aangetast.

De snelkoppeling kun je gerust verwijderen, het heeft geen invloed op het functioneren van het programma.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan