Pictogrammen veranderen spontaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gregoir

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2010
Nadat ik nogal wat grote bestanden had verwijderd naar de prullenbak, bleken daarna plotseling een aantal originele pictogrammen spontaan te zijn veranderd in een soort tegeltjes.
Van de 33 pictogrammen zijn er 5 veranderd in een soort tegeltje met verschillende kleurtjes.
Wie weet hoe ik de originele pictogrammen weer terug kan krijgen ?

Gregoir

Als ik het zo hoor denk ik dat je de bestanden hebt verwijderd waarvan deze 'tegeltjes' de snelkoppelingen waren...

Nee, het waren allemaal oude fotobestanden die ik verwijderde.
Bij de gewijzigde pictogrammen zitten bijv. het bekende van I.E, van Avast, van Nero etc.

Hoi,
tip voor een volgende keer als je grote bestanden definitief verwijdert, gebruik na selecteren v.d. bestanden, de toetsencombinatie Shift + Delete + Enter.
Dan gaat het verwijderen buiten de prullenbak om.
Wat betreft je pictogrammen, klik rechts op het veranderde pictogram>eigenschappen>ander pictogram>kies bladeren en blader naar de map C:\ program files\mapnaam v.h. programma.
Je krijgt nu vanzelf de icon-bestanden te zien v.h. betreffende programma, kies er een uit en klik op openen in het pop-up venster.
Als je een 64-bits OS hebt kan het zijn dat een programma toch onder program files (x86) staat, hou hier even rekening mee.
De map van Avast heet Alwil Software.

Laatst bewerkt:
Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan