Pictogrammen verdwijnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Berichten
557
Beste....,
Ik heb de laatste tijd op mijn PC het volgende verschijnsel.
Soms wanneer ik ergens op klik om te openen of te sluiten ,dan verdwijnen de pictogrammen van de snelkoppelingen voor een aantal seconden van het bureaublad om daarna één voor één weer te verschijnen. Wat kan hier de oorzaak van zijn en wat kan ik anders instellen zodat het weer normaal is?
Vr gr. B.Kat
 
Windows bewaard de pictogrammen die je ziet voor een bepaalde tijd in zijn "Chache" het kan soms voorkomen dat deze ververst wordt.

Dit komt bijvoorbeeld voor als op de pc een nieuw programma is geinstalleerd.

Je kunt hetgeen jij verteld ook krijgen wanneer de pc sloom begint te worden omdat deze al voor een geruime tijd aanstaat het duurt dan soms een poosje voordat windows alle pictogrammen bij elkaar heeft gescharreld.

Het is niets erstig. Je moet gewoon af en toe een seconde wachten totdat alle iconen weer terug zijn.

De groeten,
Mark
 
Hallo,
Ik heb de oplossingen gelezen, maar ik had verwacht dat ik een of andere instelling kon maken zodat het niet meer voorkwam.
Op mijn vorige PC ( win 95 ) had ik ergens in het register een aanpassing kunnen maken over de Icon cache zodat er de pictogrammen altijd bleven staan, maar ik weet niet meer waar ik dat had gedaan, mischien is er onder jullie nog eimand die weet waar ik dat kan doen ?
Vr.gr. B.Kat
 
Hallo is er niemand die hier raad op weet?
Ik heb al veel dingen geprobeert o.a. Schijfcontrole ,defrag en gecontoleerd op spyware , register opgeschoond , verder weet ik het ook niet .
Maar het vervelende is dat het euvel blijft bestaan.
B.Kat
 
hallo b,kat, heb precies hetzelfde, als ik na een aantal
progjes terug ga naar buroblad, duurt het ff voor ik de pictogrammen zie, krijg eerst allemaal lege mapjes die
dan weer veranderen in de pictogrammen.
ben benieuwd naar de oplossing :D:
 
Wat je zou kunnen doen is een tweak programma gebruiken om de "icon cache" te vergroten.

Ik gebruik persoonlijk geen tweakprogramma dus kan je ook geen aanbevelen maar, ik weet dat er wel een aantal goede zijn voor win XP.

Zoek bijvoorbeeld eens op www.downloads.nl deze site zoekt in een aantal sites zoals tucows of downloads.com.

Voor de rest wil ik voor de mensen, die dit "probleem" nalezen en hetzelfde hebben, nog even aanduiden dat dit niet echt een probleem is maar, meer iets waaraan je heel misschien zou kunnen storen. Ik persoonlijk doe dat niet.

De groeten,
Mark
 
Hallo,B.Cat
Ik had hetzelfde probleem en zend de oplossing in bijlage.
Suc6
 

Bijlagen

  • iconcache.zip
    39,5 KB · Weergaven: 83
Bedankt Roepko,
Alles werkt weer als vanouds,dank zij jou register file.
Vr gr. B.Kat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan