Pictogrammen verspringen

Status
Niet open voor verdere reacties.

techniekje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Iedere keer na het opstarten / herstarten van mijn pc, is mijn gehele indeling met pictogrammen versprongen. het is net door elkaar geroerd.

Het welbekende vinkje al geprobeerd (uitlijnen) maar dat werkt niet.
het betreft een nieuwe installatie van xp home met alle updates al geinstalleerd.

Ik gebruik ook 2 monitoren met nvidia nview als manager.

misschien heeft iemand een idee?

alvast bedankt

Doe eens het volgende:

PC starten.
Pictogrammen schikken.
PC herstarten.

Doet het probleem zich nu ook voor?

Heb je de driver al eens opnieuw geïnstalleerd?

Hoelang doet het probleem zich al voor?

tja

ja dat heb ik ook al geprobeerd, maar helaas geen resultaten.
het probleem doet zich nu zo'n 3 dagen voor.

maar heb net een schone installatie achter de rug en hij doet 't nog steeds.

......

Was dit probleem -direct- na de installatie of na het installeren van een bepaald programma (wat ik vermoed)?

Deze probleem heb ik nou ook altijd. Op willekeurige momenten verspringen mijn pictogrammen op mn desktop. Er is geen enkele indicatie waardoor dit gebeurd. Soms gebeurt het terwijl ik al een tijdje achter mn pc zit, en anders is het bij start-up.

Bij mij gebeurd dit alleen als ik de resolutie van mijn beeldscherm zo aanpas dat de snelkoppelingen niet meer op hum plek kunnen blijven staan. Op dat moment gaat windows ze automatisch schikken. Dit gebeurd soms ook bij programma's die de resolutie soms extreem verlagen.

Kijk even of je programma's gebruikt die op een andere resolutie werken. Voor zover ik weet is daar niets aan te doen helaas.

Bij mij gebeurd dit alleen als ik de resolutie van mijn beeldscherm zo aanpas dat de snelkoppelingen niet meer op hum plek kunnen blijven staan. Op dat moment gaat windows ze automatisch schikken. Dit gebeurd soms ook bij programma's die de resolutie soms extreem verlagen.

Kijk even of je programma's gebruikt die op een andere resolutie werken. Voor zover ik weet is daar niets aan te doen helaas.

Klopt, daar zit hem het probleem.
Een vriend van mij had vroeger een programma waarmee je de positie kon opslaan, en ook weer kon herstellen. Helaas kan ik niet meer aan dit programma komen.

Misschien dat hier iets tussen zit voor je:
http://www.shelltoysxp.com/desktopicons.asp
http://www.nthelp.com/50/save_desktop_layout.htm

Het ligt bij mij zeker niet aan resolutieproblemen. Die verander ik nooit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan