pictogrammen weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent-lamers

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2004
In Windows verkenner (XP) zijn mijn pictogrammen aan de rechterzijde verdwenen, links staan ze nog.

Hoe krijg ik die terug

Vincent

Als je met de rechter muisknop op de werkbalk klikt kun je kiezen wat je in de balk wilt hebben.

Blijkbaar was de vraag niet duidelijk.
Het probleem is als volgt:
in Windows Verkenner (werkend op XP Professional) zijn aan de linkerkant (niet rechts, sorry) in de weergave "Mappen" in de boomstructuur de icoontjes verdwenen. Dus er staat geen plaatje voor Bureaublad, Mijn Documenten, Deze Computer, Mijn Netwerklocaties etc. , maar wel de plus- en mintekens om de structuur uit te klappen. Ziet er eng kaal uit.
Rechts bij de inhoud van de gesecelteerde map of schijf staan wel icoontjes.

Vincent en Josée

Vreemd!
Misschien eens opnieuw in eigenschappen van de snelkoppeling van de Verkenner het doel typen, bijv. C:\WINDOWS\explorer.exe /n , /e , c:\

Ik bedoel eigenlijk: een nieuwe snelkoppeling maken.

Laatst bewerkt:
Een nieuwe snelkoppeling heeft geen effect. Een snelkoppeling op het bureaublad doet hetzelfde als Verkenner starten vanuit het Startmenu. Het is toch hetzelfde programma dat gestart wordt?!
Wat bedoel je met /n, /e ? Schuilt daar enige magie in?

Josée

Magie? Nee hoor, het is een manier om de verkenner op een bepaalde manier te openen. (Maar je moet wel de spaties respecteren)

Helaas, \n en \e zorgen er alleen voor dat Verkenner met links de mapstructuur of de 'taakweergave' opstart. De pictogrammen/plaatjes/icoontjes in de mapweergave links komen niet opeens te voorschijn. Hoe de mapweergave eruit ziet, staat in de bijlage.

Vincent en Josée

Bijlagen

probeer een nieuwe gebruiker aan te maken zo had ik dat gefixt een tijdje terug

Ik heb eerst geprobeerd om Windows XP opnieuw te installeren met behoud van de instellingen, dat gaf niet het gewenste resultaat. Het was zelfs erger, mijn internetverbinding was daardoor foetsie!

Dan maar resoluut de schijf geformateerd en geheel opnieuw geinstalleerd, zodat eventuele latere problemen worden voorkomen

Het probleem is dus opgelost!

Josée en Vincent:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan