Pictogrammen worden geschud en links neergeworpen na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
168
Hallo,

Ik heb mijn bureaublad netjes georganiseerd met pictorgrammen. Sinds een dag of vier echter gooit Windows 7 iedere keer nadat ik heb afgesloten en weer heb opgestart mijn pictogrammen door elkaar aan de linkerkant van het bureaublad. Dit is hij zomaar gaan doen, bij mijn weten niet na het installeren van enige update (Adobe Flashplayer daargelaten).

Wie herkent dit probleem en weet hoe ik het moet oplossen?
 
Waarschijnlijk kun je dat wel oplossen d.m.v. een systeemherstel naar een datum toen het nog goed was.
Het vervelende van systeemherstel is dat je dan niet de oorzaak weet.
 
Doe eens F5 nadat je de pictogrammen goed hebt neergezet.
 
F5 is een refresh van het scherm.
Het zou inderdaad zo kunnen zijn dat dit de boel herstelt.
En als dat zo is, weet je dat de oorzaak ergens in Explorer gezocht moet worden.
 
Nee, het herstelt de boel niet, het gooit de boel juist door mekaar links op het bureaublad. JoZ1 houdt van ICT practical jokes.
 
JoZ1 is wat mij betreft een gewaardeerde mede-forummer die vaak goed advies geeft.
Heb je al gekeken of "Pictogrammen automatisch schikken" wel uitgeschakeld staat?
Rechts klikken op het bureaublad en dan kiezen voor Beeld.
 
Ja, auto arrange icons (Engelse versie) staat niet aangevinkt.
 
Ok, kijk dan eens naar het volgende, in het Engels omdat je een Engelse versie hebt:
Right click a blank area of the desktop, click on "personalize", then in the upper left corner is an option to click on "change desktop icons". In the new window is a line at the bottom that says "Allow themes to change desktop icons." If it is checked, uncheck it.
 
Laatst bewerkt:
Ja, heb ik zojuist ook geprobeerd. Hielp ook niet. In een ander Engelstalig forum adviseerde iemand opnieuw op te starten met de "shift" toets ingedrukt, dat werkte ook niet. Ik lees hier en daar dat er meer mensen met dit soort problemen zijn, maar oplossingen heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden. Ik ben nu met CCleaner bezig. Als dat niet werkt ga ik toch system restore proberen, wat jij me adviseerde. Kijken of dat soelaas biedt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulpvaardigheid edmoor. Ik heb zojuist system restore gedaan naar 11 dagen terug. Dit heeft blijkbaar geholpen. Dat ik niet weet wat de oorzaak was vind ik al lang niet meer vervelend. Overigens specificeerde één van Engelse posters dat hij het probleem kreeg toen AVG een dreigend virus onschadelijk had gemaakt. Dat was bij mij enige dagen geleden ook het geval, dus misschien is er inderdaad een verband.

Hoe dan ook; probleem is opgelost met de system restore.

Dankjewel.
 
Als het maar opgelost is :)
 
@JoZ1: Excuses als het goed bedoeld was. Ik deed veel moeite om mijn pictogrammen op orde te zetten en met die F5 was ik meteen terug bij af. Dus vandaar dat ik dacht dat het een ICT practical joke was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan