Pictogrammen worden niet teruggezet op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerendans

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 sep 2006
Waarschijnlijk doordat er bij het verwijderen van programma`s iets fout is gegaan, werkt bij mij het op de oorspronkelijke plaats op het bureaublad terugzetten van pictogrammen niet meer.
Eén keer kreeg ik tijdens het afsluiten van Windows (2000 met SP4) de melding kan programma ....... niet vinden, na Ok te hebben gegeven schakelde het beeld door naar een bureaublad met de ingestelde resolutie (1024x768), maar alle pictogrammen tegen de linker kant van het scherm en de PC sloot vervolgens op de gebruikelijke manier af.
Na elke opstart herhaalt zich nu deze situatie en staan alle pictogrammen geheel links in rijen boven elkaar (zoals bij de functie pictogrammen automatisch schikken).
Tijdens het afsluiten wordt die eenmalige melding met naam van het ontbrekende afsluitbestand niet meer herhaald.

Ik heb helaas verzuimd de naam van dit bestandje te noteren, kan iemand mij opgeven hoe ik hier aan kom en waar te plaatsen.
Ik heb bij Microsoft ondersteuning gezocht, maar zie alleen maar een oplossing voor het herstellen van de pictogrammencache, maar dit is hier, dacht ik, niet het geval, want alle ikonen worden wel juist vermeld, alleen bij de plaatsing gaat er iets fout.

Ik gebruik gelukkig al enige tijd het programmaatje "ïcon saver" en kan zodoende na elke start de situatie weer snel herstellen, maar dit is natuurlijk niet echt de oplossing.

Bedankt,
Han

Jouw progje ken ik niet

Ik heb zelf Iconoid en als ik hem vraag zijn Icon positions te saven, komt bij de volgende boot vanzelf alles waar ik het wil/had.

Let op! Sommige grafische kaarten hebben ook zo'n tool. Zorg dat ze geen ruzie krijgen.

Iconoid kan zelfs voor verschillende resoluties verschillende posities onthouden.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan