• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

11221122

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Hallo,

Ik wil graag weten hoe je pictogrammen maakt waar je een macro achter kan zetten. Bijvoorbeeld een printertje om te printen. Floppy om op te slaan. Een PDF logo om een pdf'je te maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry hoor maar:

Die lettertype grootte mag wel een beetje aangepast worden, we zijn niet blind of zo hoor!
En het zal echt geen overbodige luxe zijn!!

Wauw wat een grote letters in de vorige post...
En het enige antwoord.. Volgens mij zijn er vrijwel altijd meerdere antwoorden mogelijk ;)

Om een macro in Excel te starten, kun je een command button gebruiken van de werkset besturingselementen (bij beeld > werkbalken)
Je werkt in de ontwerpmodus door op het driehoekje boven (of links) in de werkbalk te klikken.
Klik rechts op de button en ga naar eigenschappen.
Bij picture kun je dan vervolgens naar een door jou gewenst plaatje browsen.
(JPG of BMP) De benodigde grootte is een beetje experimenteren.
Met picture position kun je aangeven hoe je de afbeelding geplaatst wil hebben.

Wanneer je vervolgens weer rechts klikt en programmacode weergeven kiest kun je bij
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
je macro starten.

mvg Leo

Laatst bewerkt:
@ gtabestmodsever

Ik had van excel 2010 verwacht dat er eindelijk een optie aantoe was gevoegt om pictogrammen mee te maken. Je kan hierop ook gewoon antwoord geven.

Aan de anderen. In iedergeval bedankt. Dan weet ik waar ik aantoe ben!

Sorry hoor maar:

Die lettertype grootte mag wel een beetje aangepast worden, we zijn niet blind of zo hoor!
En het zal echt geen overbodige luxe zijn!!
Graag de volgende keer even een melding een moderator kan het dan aanpassen.;)

Wat ik doe (in Excel 2003)
1: Menu "Insert" >> Picture >> Clipart >> je zoekt een printer tussen de voorbeelden
>> klik op "insert".
2: Het clipart-icoontje staat nu ergens op je sheet, maak het groter/kleiner naar behoefte en plaats het waar je wil.
3: Rechts-klik op het icoon en je krijgt een keuze menu zoals in bijlage, kies hieruit "Assign macro" om een reeds bestaande macro toe te wijzen aan het icoon.

Bijlagen

• pictogram-1000.jpg
    pictogram-1000.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 61
Hee, Maar ik kan toch nooit met een penseeltje een printer maken???

Nadat je Insert > Picture > Clipart hebt geklikt, krijg je een reeks voorbeelden te zien die reeds in Excel voorgeprogrammeerd zijn, je hoeft die niet te "schilderen", gewoon selecteren welk beeld/icoon je wil.

Bijlagen

@ WHER

Heel erg bedankt ;) Gelukkig dat er iemand wel gewoon een antwoord kan geven. Dit is wat ik bedoelde!

Graag de volgende keer even een melding een moderator kan het dan aanpassen.;)

Inderdaad daar dacht ik ook aan, maar ik dacht later bij me zelf misschien wel een beetje overdreven om het aan te geven bij de moderator.

Maar ik zal het de volgende keer even aangeven.

Voor mensen die nog willen weten hoe ik het verder op heb gelost. Ik heb op google gezocht op: Funtion Icon. Dus een icon die een functie heeft.

Daar een gratis pack gedownload met 100 icoontje. En functie iconen zijn iconen zoals printen, opslaan, stap terug, stap vooruit enz...

Is niet overdreven, als je dat denkt gewoon melden, kijken wij wel of er actie nodig is.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan