picturebox.image

Status
Niet open voor verdere reacties.

famlam

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Ik heb een picturebox waarin 3 verschillende afbeeldingen moeten kunnen worden opgenomen. Via de Properties kan ik er maar één kiezen. Ik heb de afbeeldingen al wel via de solution explorer toegevoegd aan het project.

Hoe kan ik als picturebox.image de afbeeldingen die nu 'in' de solution explorer zitten kiezen?

pictureboxX.image = solutionexplorer.img1.png????????

Ik heb wel niet mss de gewenste antwoord voor je, maar als je nou eens 3 pictureboxes even groot maakt en over elkaar heen legt.

Ik heb wel niet mss de gewenste antwoord voor je, maar als je nou eens 3 pictureboxes even groot maakt en over elkaar heen legt.

Dit is een optie die ik momenteel gebruik. Het zou fijner zijn als ik alles via 1 picturebox kan 'regelen'. Anders moet ik overal in mijn code ipv alleen picturebox1 ook picturebox2 en -3 veranderen.

Kun je ze niet al resource toevoegen?

Dan kun je:

Code:
My.Resources.Plaatje.ToBitmap

gebruiken. Plaatje is dan uiteraard de naam van je resource.

Ik weet trouwens niet zeker of je ToBitmap moet gebruiken, want ik ben niet echt gevorderd in VB.NET, maar dat is wat ik denk dat het moet zijn.

Voor de achtergrond van een button heb ik het ook wel eens gebruikt, en daar had ik ToBitmap bijvoorbeeld niet nodig, maar ik zou zeggen, speel er eens wat mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan