piep door microfoon

• Onderwerp starter Onderwerp starter yok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yok

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2005
Ik heb mijn geluidskaart onboard. C-Media AC97 audio Device.

Ik heb een piep door mijn microfoon bij ventrilo, msn en skype. Ik heb al geprobeerd een andere mic te gebruiken, maar het probleem komt nog steeds voor. Ook in mijn andere port van de mic. is er nog steeds een piep. Je hoor tmij wel, maar het lijkt net alsof er een fluitketel op staat. een irritante, redelijke piep.

Hoe kan ik hier vanaf komen? Ik heb de updates voor mijn geluidskaart al geinstalled. Misschien door een nieuwe geluidskaart te kopen? Liever los ik het natuurlijk gewoon normaal op, zonder 100 euro uit te geven.

mvg, daniel

Zet je speakers eens uit en luister af via de hoofdtelefoon.
Als het dan nog zo is, weet ik het niet, anders was het "rondzingen".

Succes,
Fonz :thumb:

nope, ligt he tniet aan, heb boxen altijd uitstaan tijdens het gamen, en dan hoor je nog een piep. :confused:

En zodra je de mic middels je audio mixertje(luidsprekertje rechtonder)uitzet is het weg?
Wat ook nog kan, is dat de settings in dat zelfde mixertje elkaar een beetke "tegenwerken".
Ik zou die settings nog maar eens goed bekijken, dus ook de opname settings.
Wanneer namelijk de opname aan staat en je input signaal te hoog is terwijl je ook een hoge output hebt middels de master, kan het ook gaan peiepen.

Daar kan ik in zoverre wat mee, dat ik je adviseer om wanneer je het probleem tegenkomt, je die twee schermpjes naast elkaar openzet en dan alles dempt behalve de mic.
Daarna ga je een(1)voor een(1)die andere schuifjes weer "ontdempen".
Dan kom je er vanzelf achter wie of wat de boosdoener is.

Succes,

BIj opnameregeling als ik daar De mic unselect, hoor je de piep niet meer, maar mij ook niet. Ik kan alleen praten als dat ding af staat. Heb bijna alle andere mogleijkheden geprobeerd, maar niks werkt tezzijn ik dat uitzet, maar dan ben ik zelf ook niet meer te horen.

Die mic moet je aan laten staan en de rest uitvinken. En dan een voor een aanvinken en kijken wanneer 'ie gaat piepen.
Als het alleen piept wanneer alleen je mic open staat is OF je mic stuk OF het pre-amp gedeelte van je geluidskaart OF het duplex gedeelte van je geluidskaart.

zou ik dit kunnen verhelpen met een nieuwe geluidskaart (soundblaster)

Ja.
Maar misschien is je mic wel stuk.
Maar dat merk je snel genoeg.

Succes,

nee, want ik heb het al bij 4 verschillende mic's geprobeerd die allemaal op de grote wonderlijke wijze kapot waren :eek:

Dan is het zaak om even een Sounblaster kaartje erin te schuiven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan