Piep piep

Status
Niet open voor verdere reacties.

Inistel Greene

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Ik heb vandaag een samengestelde pc binnengekregen. dus ik sluit de monitor aan en druk de computer aan.

Hij gaat aan, alleen hij gaat na 5 seconden weer uit. Vervolgens gaattie weer aan en dan weer uit, enz enz. En hij geeft regelmatige piepjes. Beeldscherm pakt hij ook niet.

Kan iemand mij helpen...

bios piepjes dus.....
kun je vertellen hoe de piepjes gaan.

Die bliepjes dat is een code voor een foutmelding. Dus als je die hier even precies op het forum post dan kunnen we zien wat het probleem is.

Pc gaat aan, pc gaat uit, pc gaat aan, pc gaat uit, pc gaat aan en geeft bliepjes, pc gaat uit, pc gaat aan en geeft bliepjes, pc gaat uit. en zo blijft het maar doorgaan.

ik heb een gigabyte ga-ep35-ds3r/ds3 moederbord

en een geforce 8800gts grafische kaart.

kun je de piepjes omschrijven.......

ja, de pc gaat aan, en ik hoor piepjes van een halve seconde elke keer totdat de pc uitvalt en zich opnieuw herstart

7 piepjes, en als hij de 8e doet valt hij weg

dus je zou kunnen zeggen, 7 lang 1 kort

Ik zou voor ik de pc ook maar open zou maken eerst contact opnemen bij het bedrijf dat de pc in elkaar heeft gezet.

Wellicht is er simpelweg wat losgeraakt (kabel dus), maar voor je gezeik krijgt met: 'je hebt het zelf gesloopt' kan je maar beter contact opnemen.
Je hebt immers garantie.

Zijn de verschillende bios beeps niet ook afhankelijk van het soort bios? Bijvoorbeeld het verschil tussen een Phoenix of een AMI bios?

Zou dit dan nog verschil kunnen maken in dit geval?

lita112 als je mijn linken doorkijkt zie je dat alle soorten bios genoemd worden.

Ja, dat had ik gezien. Het ging me meer om de verschillen tussen de bios versies. Was ook niet bedoelt alsof de link niet goed was, want dat is niet het geval.

Heb zelf eens de fout gemaakt de bieps die ik kreeg te vergelijken tegen de verkeerde bios versie. Met als gevolg dat ik de videokaart heb laten steten terwijl er gewoon een geheugenbankje niet goed zat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan