piep / ruis

Status
Niet open voor verdere reacties.

mricecool60

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2014
hoii ik heb effe een vraagje ik heb een https://www.alternate.nl/ASRock/Fat...-moederbord/html/product/1081102?tk=7&lk=9450 (ASRock Fatal1ty Z87 Professional socket 1150 moederbord zie verdere specs in mijn profiel) en los een paar jamo sonic compact 90 (oude speakers) en een skytec spl 500 met een 5 chen mengpaneel boeit verder niet. maar ik hoor een ruis en piep en als de video kaart werkt dan hoor ik dit erger worden pc is 1 jaar oud en ik heb een logictec adapter mic en sound voor dit te verminderen on-board is namelijk nog erger en het zit niet in de speakers want al ik het uit trek is hoor ik niks meer en alles is geaard mvg arjan

Hoi, heb je al es geprobeerd om direct op de versterker aan te sluiten, dus zónder mengpaneel?

ja ik heb dit er tussen gezet om het beter teregelen want als ik dat niet doe dan is helft van windows volume al niet aan te hooren van daar en dus ja p.s ik heb via mijn hdmi gtx naar montor (koptelefoon) skype loopen zo dat de ander zug zelf niet hoor daar heb ik geen ruis bij maakt niet uit waar het in steekt

ja ik heb dit er tussen gezet om het beter teregelen want als ik dat niet doe dan is helft van windows volume al niet aan te hooren

Als het dan al niet om aan te horen is, ga je het maar versterken?
Als je een slecht signaal gaat versterken, blijft het slecht, (ook de ruis word versterkt) maakt niets uit wát je er tussen zet..
- Heb je de drivers al ge-update?
- Heb je de uitgang op 2.0 (stereo) gezet in het configuratiescherm van je (onboard) geluidskaart?
- Hoe regel je het volume van je stereo-set, met de volumeregelaar van Windows?

ja ik heb dit er tussen gezet om het beter teregelen want als ik dat niet doe dan is helft van windows volume al niet aan te hooren

Als het dan al niet om aan te horen is, ga je het maar versterken?
Als je een slecht signaal gaat versterken, blijft het slecht, (ook de ruis word versterkt) maakt niets uit wát je er tussen zet..
- Heb je de drivers al ge-update?
- Heb je de uitgang op 2.0 (stereo) gezet in het configuratiescherm van je (onboard) geluidskaart?
- Hoe regel je het volume van je stereo-set, met de volumeregelaar van Windows?

mss wat verkeert uit gelegt on niet aan te hooren bedoel ik mee dat het te hard staat (srry) en de versterker staat op 25% en het meng paneel verlaagt dat nog eens met 35 % (ongeveer ruim genomen) en ik heb het nu zo dat vol open in ''volumemixer'' van windows hard is en normaal 25% en de anderen dingen nu ga ik kijken /edit: ja met de volumeregelaar van windows

Laatst bewerkt:
je kan bij het configuratiescherm van je geluidskaart instellen wat soort versterker/luidsprekerset er aan hangt, wellicht staat dáár iets niet goed ingesteld.
Je kan em instellen op 2.0 (stereo) of 5.1 of zelfs 7.1 !! even goed naar kijken dus ..

PS: Misschien raar gezegd, maar heb je ook een cdspeler es aangesloten op je mixer en versterker, heb je dan je ruis ook?

Hoe staat de microfoon instelling in de mixer?

Je zegt dat alles is geaaard, ook de PC en aan dezelfde wandcontactdoos?

Kan instraling zijn van de grafische kaart op de geluidskaart maar met een goede aarding zou dat niet te horen hoeven te zijn.
Een aardlus kan ook zoiets veroorzaken overigens.

de insteling staat goed
klinkt niet raar haha maar ja heb ik ook dinggen zo als ipod's telefoons tijd ook een tuner er bij gehad toen ik het nog niet op mijn pc gebruikten.als ik het uit trek is het weg dus het zit echt in de pc

gewoon normaal nooit iets aan verandert
uum ik heb twee een voor monitor pc en versterker en een voor de rest klijn ps mijn mengpeneel heeft geen aarde stekker maar heeft wel een extra kabel van ijzer op ijzer met versterker (door mijn gedaan ) (schuuren en soldeeren en kroonsteentje)

Laatst bewerkt:
ik heb nog eens gedacht en nu heb ik de versterker zun volume lager gezet en het mengpaneel verhoogt nu is het op de achter grond maar niet meer zo iritant maar het is er nog toch bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan