piep tydens spelen spel

• Onderwerp starter Onderwerp starter domi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

domi

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2001
ik krijg al enkele dagen by het spelen van singles2 (spel) na een tijd een luide voortdurende piep die ik alleen wegkrijg door mijn computer opnieuw op te starten .nu dachtik dat dit wel eens een geheugenreepje kan zijn dat het na een tijd voor bekeken houd.op de site heb ik al eens gekeken voor een testprogram(bv memtest)maar mijn engels is niet zo goed dat ik de uitleg echt begrijp.weet iemand een nederlandstalige site voor zo een memorietest of iemand anders een idee wat er aan mijn computer kan schelen.het vreemde is dat hij het niet altijd doet :confused:

Zou wel eens te maken kunen hebben met de temperatuur van de processor. Kijk even of de CPUfan nog goet draait, stof uit de fan,en koelblok verwijderen kan helpen.

dat zal niet meer voor deze nacht zijn :rolleyes: ik hou u op de hoogte en als er noch iemand een ander idee heeft laat maar weten alvast bedankt voor het meedenken.

Kijk een wat er in je systeem log staat.

Start / confiuratiescherm / systeembeheer / logboeken
Kijk eens onder toepassing.
Kijk eens of rond de tijd van de vastlopers een foutmelding voorkomt.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door humpe
Kijk een wat er in je systeem log staat.

Start / confiuratiescherm / systeembeheer / logboeken
Kijk eens onder toepassing.
Kijk eens of rond de tijd van de vastlopers een foutmelding voorkomt.

Hmmm... ik dacht dat TS niet sprak van vastlopers, maar enkel een alarmsignaal te horen kreeg. En dan moet je volges mij gaan zoeken bij oververhitting, naar mijn mening.

@ domi, dowload eens "Everest Home" en kijk daar bij sensors wat je temperaturen ed... zijn

http://www.lavalys.com

Heb ik dan toch fout, hij zegt bij het spelen van zijn spel, wat bedoeld hij daar mee.

Geplaatst door humpe
Heb ik dan toch fout, hij zegt bij het spelen van zijn spel, wat bedoeld hij daar mee.

Ik vermoed, dat bij het spelen van dit spel, zijn temperatuur zodanig oploopt, dat de bios een alarmsignaal laat horen. Vermist het een lange beep is, heb ik geen andere verklaring.

sorry voor de late reactie ik bedoel dus een beep die blijft duren(geen vastloper)daarom dacht ik ook aan een geheugenfout.ik ga nu dadelijk de comp.loskoppelen en eens zuivermaken +kijken of de geheugenreepjes noch goed vastzitten .en everest ga ik daarna ook eens instaleren en dan bij de volgende beep de temp controleren.

ik heb de raad van vanzwam opgevolgd en inderdaad de fan en het koelblok was zeer vuil (heb dat bij mijn vorige comp nooit meegemaakt )daarom bedankt:)
ps ik dacht dat tussen de processor en het koelblok de pasta degelijk(dus niet al te zuinig)moest aangebracht worden bij deze computer (lidl)is dat toch zeer licht aangebracht.

Koelpasta moet juist niet in grote hoeveelheid aangebracht worden. Een drupje nog kleiner dan een rijstkorrel, moet op de Core van de processor aangebracht worden. In het geval van een Pentium 4 in het midden van het metale plaatje dat op de processor zit.

Wordt er te veel koelpasta aangebracht, dan gaat dit als een isolator werken in plaats van een warmte geleider.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door domi

ps ik dacht dat tussen de processor en het koelblok de pasta degelijk(dus niet al te zuinig)moest aangebracht worden bij deze computer (lidl)is dat toch zeer licht aangebracht.

Nu ook niet teveel hoor, een grote spelden kop is voldoende, anders risceer je slecht warmtegeleiding naar het koelblok.

Crash was me voor :)

dan is alles dus terug in orde,bedankt allemaal! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan