Piepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kromme

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Ik heb eeb pc draaien onder XP pro. Ineens sloeg het beeld weg en als ik nu op probeer te starten krijg ik geen beeld maar slechts irritant gepiep! Heeft iemand een idee wat dat is? Ik vernoed de Bios maar nu ie niet opstart kan ik dat niet controleren
Alvast bedankt!

heb je iets aan hardware los gekoppeld of toegevoegd ?
Is de kast uberhaubt open geweest?

Geplaatst door harmen__666
heb je iets aan hardware los gekoppeld of toegevoegd ?
Is de kast uberhaubt open geweest?

Nee de kst is niet open geweest of hardware toegevoegd!

Als je toevallig nog een videokaart hebt liggen kan je die is proberen. Geen id hoe je er nu achter komt wat voor bios je hebt.

je kan kijken of het in het boekje van je moederbord staat, of op de site van de fabrikant bij de specificaties wil het ook nog wel eens staan.

Tenslotte kan je nog de kast open gaan schroeven en kijken of je een chip ziet met AMI bios of AWARD erop of iets degelijks.

Of als je nog garantie hebt gewoon terug naar de winkel.

je kon toch ook met aida 32 zien wat voor moederbord je hebt, of niet? verbeter me als k het verkeerd heb.

Geplaatst door Gradacac
je kon toch ook met aida 32 zien wat voor moederbord je hebt, of niet? verbeter me als k het verkeerd heb.

Vast wel, maar dan moet je pc wel opstarten ;)

Wat voor merk pc heb je of heb je losse onderdelen.
Het toeval wil dat ik van het weekend bij een pc moest komen die ook helemaal dood was, kast ook niet open geweest, heb alle kabels kaarten geheugen CPU even aangedrukt en hij deed het weer !
Probeer dat ook eens !

Hoe zo ben er niet met mijn hoofd erbij?
Met AIDA32 kun je veel zien wat er draaid, en wat er zich afspeeld. Een zeer goed progje hoor, niks mis mee!
Als pc in orde is wel te verstaan.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door kromme

Ik weet echt niet wat voor bios erin zit!!
Kan ik dat ergens vinden?
Je kan kijken op je moederbord zelf naar de bios chip.
Kijk ff naar deze twee afbeeldingen hoe zo'n chip er ongeveer uit ziet.
bios%20chip%20dip%20socketed%20example%202.jpg

bios-small.jpg

Dit zijn dan toevallig net twee bios chips van het merk Award, maar zoals je kan zien staat het merk er duidelijk op.

Nu zijn er natuurlijk ook afwijkende modellen.
Kijk hier maar voor verschillende plaatjes daarvan.
http://images.google.nl/images?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=bios+chip&sa=N&tab=wi&lr=

Geplaatst door l.slaats.
Hoe zo ben er niet met mijn hoofd erbij?
Met AIDA32 kun je veel zien wat er draaid, en wat er zich afspeeld. Een zeer goed progje hoor, niks mis mee!
Als pc in orde is wel te verstaan.

Hij kan AIDA32 niet gebruiken omdat zn pc het niet doet he...........

Hij kan AIDA32 niet gebruiken omdat zn pc het niet doet he...........

Ik heb nu de drivers voor het moederboard gevonden maar hoe moet ik die installeren? Tussen de piepjes door? HELP!

Lijkt me dat je niets kunt zolang je geen beeld hebt. Was het nou 1`constante piep? of zijn het meerdere piepjes :)

1 constante piep wijst op een kapotte of los zittende geheugen module..........

Ik zou ook even de kast open maken zoals de anderen al aangeven om er achter te komen welke bios je nu hebt.

Laatst bewerkt:
Lijkt me dat je niets kunt zolang je geen beeld hebt. Was het nou 1`constante piep? of zijn het meerdere piepjes :)

1 constante piep wijst op een kapotte of los zittende geheugen module..........

Ik zou ook even de kast open maken zoals de anderen al aangeven om er achter te komen welke bios je nu hebt.
Als ik opstart (mijn andere pc) rateld ie heel even en dan krijg ik 8 korte piepjes na elkaar! en ik krijg niets op het scherm. Ik heb de kaarten opnieuw vastgezet. Ik weet wel moederboard erin zit en heb de drivers nu gevonden alleen als ie niet opstart heb ik een probleem!
Enig idee wat ik moet doen?
Thxs Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan