Piepend geluid uit Acer Travelmate 5744 laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gwndamian

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop. Namelijk een Acer travelmate 5744. Ik heb hem nu een kleine 4 maand. Hij bevalt me verder erg goed.

Nu valt mij op dat er een zachte piep ergens uit mijn laptop komt. En ik kan niet ontdekken waar dat weg komt.

Het is niet uit de speakers.
Het is niet uit de HDD
En volgens mij ook niet uit de cooler.

Het is een pieptoon, dat ook af en toe een paar seconden ophoud.
Met name hoor je hem als je de muispad aan raakt.

Mijn laptop geeft verder geen problemen erom. Draait stabiel enzo.

Iemand een idee?

Oke, blijkbaar is het de processor.

Ik heb een proggie geprobeert, en liet ze helemaal stressen en toen was het weg. Zodra hij in de relax stand is hoor ik dat gepiep.

Het is eigenlijk al vanaf het begin zo.

Ik denk dat ik me er maar bij neer moet leggen helaas. Maar gelukkig is het niet om aan te irriteren.

Hallo

"Ik heb sinds kort een nieuwe laptop. Namelijk een Acer travelmate 5744. Ik heb hem nu een kleine 4 maand. Hij bevalt me verder erg goed.
Nu valt mij op dat er een zachte piep ergens uit mijn laptop komt. En ik kan niet ontdekken waar dat weg komt."

Vermoedelijk (zo goed als zeker) is dit de backlightinvertor ....

Uiteraard heb je garantie , wat dacht je ervan , om deze te claimen ...???

Peter

ben het eens met vdk_P garantie claimen je hebt tenslotte 2 jaar fabrieks-garantie

Dat is dan de enigste oplossing.

Opsturen voor garantie dus.

Baal er wel een beetje van.

Maar kan het ook kwaad?

lijkt me beter om gebruik te maken van de garantie zo kun je als het niet goedkomt altijd nog je geld of ander product voor in de plaats terug krijgen
dat is beter dan een kapot product

Nouja, kapot?

Hij werkt verder echt super die laptop, lekker snel en het is niet hinderlijk. Je moet er zegmaar echt op gaan letten. Dan hoor je het. Het is het geluid wat normaal uit speakers komt als je hem heel hard heb staan. Maar dan komt het ergens heel zacht onder het toetsenbord weg. Een soort denken van de processor zegmaar.

Het is een Intel I3 overigens.

Ik zit op dit moment achter die laptop en stoor me er momenteel niet echt aan ( hoor het niet eens want heb de radio aan ). Het enigste wat ik wil weten is of het kwaadwillig is.

Pas als het helemaal stil in huis is hoor je het een beetje.

Laatst bewerkt door een moderator:
een processor maakt geen geluid er zitten geen bewegende componenten in een processor
als het de backlightinverter is dan kan het zo zijn dat scherm niet goed meer werkt de rest van het systeem werkt dan nog prima
maar het kan dan voorkomen dat je niks meer ziet op je scherm in de ergste gevallen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan