Piepende Mp3 (kazaa)

Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Berichten
1.289
Hallo allemaal,

Dit stukje tekst kom ik net tegen, had er zelf inderdaad al wat last van onder vonden.

Krakende en piepende mp3's

Heb je ook steeds meer last van mp3's die opeens een irritant gekraak produceren? Het lijkt er op dat de platenmaatschappijen een methode hebben gevonden om het uitwisselen van muziek via KaZaA ernstig te frustreren. En het vervelendste is: Er is voorlopig niets tegen te beginnen! Elke perfecte mp3 kan door deze truc naar de knoppen worden geholpen.
De achilleshiel van KaZaA is gevonden!

Hoe werkt het?

KaZaA herkent identieke bestanden aan een code, de zogenaamde hash. Deze hash berekent KaZaA via de eerste 300kb van een bestand in combinatie met de totale grootte. De truc is de mp3 te beschadigen na de eerste 300kb zonder de grootte van het bestand aan te passen. KaZaA herkent dit niet en denkt dat het aangepaste bestand identiek is aan het onbeschadigd exemplaar.

Ook het gebruik van Sig2dat links helpt niet, die gebruiken dezelfde hashcode.

Wat gebeurt er dan?

Jij zoekt een mp3. Stel er zijn twee aanbieders. Gebruiker A biedt het onbeschadigde bestand aan, gebruiker B (ingehuurd door de platenindustrie) de beschadigde versie. KaZaA ziet het verschil niet en gaat bij A en B tegelijk downloaden. Jij krijgt een gemengde versie binnen en je zit met een onbruikbare mp3! Misschien heb je dat op tijd door en gooi je dit exemplaar direct weg. Helaas zijn niet alle gebruikers zo netjes en blijven ze dit beschadigde bestand aanbieden. Zij besmetten zo op hun beurt weer anderen.

Als een mp3 tientallen aanbieders heeft hoeft er maar één rotte versie tussen te zitten en het kwaad is geschied. Geen stoppen aan.

Is er een oplossing?

Ja, als Sharman Networks de werking van KaZaA aanpast door de hashcode te laten berekenen over het totale bestand in plaats van alleen de eerste 300kb. Er zal dus een nieuwe versie van KaZaA moeten worden gebouwd. Dat kan vrezen wij nog wel even duren.

Uitwijken naar andere programma's zoals WinMX is voor de korte termijn misschien een oplossing, Het is echter niet uitgesloten dat zich daar hetzelfde fenomeen gaat openbaren. Van Shareaza weten we wel dat deze de hash berekent over het totale bestand, maar het aanbod aan muziek is daar nog vrij mager.


Greetzz York
 
Bronvermelding?


Geplaatst door York
Is er een oplossing?

Ja, als Sharman Networks de werking van KaZaA aanpast door de hashcode te laten berekenen over het totale bestand in plaats van alleen de eerste 300kb. Er zal dus een nieuwe versie van KaZaA moeten worden gebouwd. Dat kan vrezen wij nog wel even duren.

Lijkt me niet... dat zal een kwestie zijn van het veranderen van een getalletje hier en daar in de broncode :p
 
Heb hetzelfde ook gehad maar dan met totale stilte na enkele seconden. Dit is inderdaad alleen maar te ondervangen door de nummers te previewen en dan gelijk een ander (goed) nummer te zoeken.

Maar laten we hopen dat ze kazaa of andere programma's daar vlug op aanpassen.


Remy
 
Je kunt ook gewoon gebruik maken van een ander (veel beter) P2P programma zoals Direct Connect (DC) of de uitgebreide versie DC++. Het is iets minder simpel, maar hier kom je absoluut geen nep of vervormde downloads tegen :thumb:
 
Geplaatst door NLspecial
Je kunt ook gewoon gebruik maken van een ander (veel beter) P2P programma zoals Direct Connect (DC) of de uitgebreide versie DC++. Het is iets minder simpel, maar hier kom je absoluut geen nep of vervormde downloads tegen :thumb:

Maarre is hier wel zoveel aanbod ik heb nog nooit van deze programma's gehoord.

En wat is er dan beter aan?

Greetzz York
 
Met DC++ ken je met meerdere hubs (servrs) tegelijk verbinden. Zelf zit ik meestal op 5 hubs tegelijk en bij elkaar is er dan ongeveer 300 TeraByte beschikbaar, dus er is genoeg aanbod!!:D Verder zal je zoals ik al zei nooit fake downloads tegen komen.
Het is bij dit programma wel verplicht om te sharen en dit verschilt per HUB. Sommige mag je al op als je 1 Gb shared, andere pas bij 100 GB. (voor de echte downloaders). Het voordeel hiervan is dat iedereen shared en er dus geen (minder) profiteurs rondhangen die wel downloaden maar niet sharen! Het programma is wel iets moeilijker om in te stellen als Kazaa, maar is zeker niet ondoenlijk!

Probeer het eens zou ik zeggen en als je vragen hebt dan kun je er wel wat over vinden op het forum en anders kan ik je wel helpen;)
 
Het klopt, ik heb met big yellow taxi enorm veel moeten downloaden voordat de goede op m'n HD stond :(. Vind het wel een kl.ote actie vooral omdat ik die CD zelf heb, en al die CD's beveiligd zijn tegen kopieren :(.

@NLSpecial: 100GB?!! :8-0:
 
Mja, mijn zusje downloade laatst een liedje van Beyonce ofzo en die was ook helemaal aan het storen enzo.. uiteindelijk 30x hetzelfde nr gedownload voor ze een goeie had..

Dit heb ik btw nooit als ik muziek van Kazaa afhaal.. zal wel alleen met bekende (lees:top40) muziek zo zijn?
 
Geplaatst door computernerd
@NLSpecial: 100GB?!! :8-0:

JAzeker, er zitten gasten op DC++ die sharen soms wel 600 GB of meer!! :D

@Breezer: Het gaat idd vaak om de nieuwe (populaire top40) muziek! De echte goede muziek is vaak nog prima te downloaden:) Zie ook dit nieuwe bericht op Webwereld!
 
Laatst bewerkt:
probeer eens piolet om muziek af te halen?
 
Had verwacht dat de nieuwe kazaa langer op zich zou laten wachten maar hij is er. Ik hoop dat hiermee de problemen voorbij zijn. :D

Poliot ken ik maar vond ik zelf niet echt topie.

Greetzz York
 
Ik heb dit probleem ook sinds kort.
Als na een paar seconden gaat hij dan oongelooflijk irritant geluid maken, alsof hij vastloopt maar dan heel hard ruist.
Soms als ik de mp3 nog een keer download dan doet hij het wel weer goed.
Ik heb het trouwens ook met oudere liedjes, die ik eerder heb gedownload zonder probleem.
 
Ik heb het trouwens ook met oudere liedjes, die ik eerder heb gedownload zonder probleem.
Dan is er waarschijnlijk iets mis met je pc/geluidskaart zelf denk ik... want ze kunnen de bestanden die onaangetast zijn, niet opeens aantasten.... :confused:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan