Piepje bij een melding (oid) uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gammort

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
271
Beste Helpmij'ers,

Als er bij mij een melding komt, bijvoorbeeld in IE: Deze website verbindt door met een veilige verbinding (of iets dat erop lijkt) dan komt er een piepje, uit m'n systeemkast. Hoe zet ik deze uit, zonder dat speakertje eruit te slopen :rolleyes:

En oja, ik heb het ook als ik bijvoorbeeld naar configuratiescherm ga en ik open iets, dan kun je die schermpjes vaak niet minimaliseren maar moeten ze echt gesloten worden voordat je verder kunt. Als ik dan op het achterliggende scherm klik, dan geef die ook een piepje (omdat je eerst dat kleine schermpje op de voorgrond moet sluiten).

Ik word er gek van, hoe los ik dit op?

Alvast bedankt,

Gammort
 
Beste Helpmij'ers,

Als er bij mij een melding komt, bijvoorbeeld in IE: Deze website verbindt door met een veilige verbinding (of iets dat erop lijkt) dan komt er een piepje, uit m'n systeemkast. Hoe zet ik deze uit, zonder dat speakertje eruit te slopen :rolleyes:

En oja, ik heb het ook als ik bijvoorbeeld naar configuratiescherm ga en ik open iets, dan kun je die schermpjes vaak niet minimaliseren maar moeten ze echt gesloten worden voordat je verder kunt. Als ik dan op het achterliggende scherm klik, dan geef die ook een piepje (omdat je eerst dat kleine schermpje op de voorgrond moet sluiten).

Ik word er gek van, hoe los ik dit op?

Alvast bedankt,

Gammort

Ga naar je register edittor: start -> uitvoeren -> typ in: regedit.exe
Ga naar: HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Sound
Kijk of er een sleutel genaamd “beep” bestaat. Zoja, verander de waarde van “yes” naar “no”.
Staat de sleutel er nog niet, maak dan een nieuwe “REG_SZ” aan genaamd “Beep” met de waarde “no”.
Herstart eventueel de PC
 
Bedankt, nu ben ik van dat piepje af.

Maar nu krijg ik ook piepjes als ik bijvoorbeeld een kladblokbestandje open.
Ik typ wat. Sla hem niet op ofzo en sluit hem af.
Dan krijg je zo'n melding van: Wil u het bestand opslaan?

Als die melding komt krijg ik ook een piepje, hoe haal ik die weg?
 
In Configuratiescherm > Geluiden.
Zet het geluid dat gekoppeld is aan het Uitroepteken onder Windows op "(geen)".
Althans, zo werkt het in Windows98.
 
Bedankt, maar het was opeens niet meer zo. Miss omdat ik toen nog geen audiodriver had geinstalleerd ging die maar de systeemkast als uitvlucht nemen :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan