piepjes en windows geruineerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepheldoorn

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Hoi Helpers,

Heb een zeer fors probleem met mijn comp. Gisteren begon hij uit zichzelf opnieuw op te starten waarna ik de volgende melding kreeg: 'het volgende bestand is beschadigd of kan niet worden gevonden System32\drivers\pci.sys. Vlak daarvoor hoorde ik een lange piep gevolgd door drie korte. Vervolgens deed ie niets meer. Uiteindelijk kreeg ik hem toch weer aan de gang (als vanzelf) maar inmiddels kan ik geen enkele prog meer gebruiken; heb ik geen internet meer en krijg ik bij opnieuw opstarten telkens nieuwe foutmeldingen (kan het volgende bestand niet vinden...). Al geprobeerd win xp prof opnieuw te installeren, maar ook dan kan ie allerlei bestanden niet vinden waardoor de installatie niet lukt. Geen idee meer wat ik moet doen. De belangrijkste vraag: is dit een windows probleem, of een hardwareprobleem? En: moet ik een nieuwe pc gaan kopen. Heb nu een dell pentium 3 met 256 mb geheugen.
Thx!
Joep

Geplaatst door joepheldoorn
Vlak daarvoor hoorde ik een lange piep gevolgd door drie korte.
Het lijkt op videokaart probleem. Haal deze er eens uit, blaas voorzichtig even in het slot en plaats hem daarna weer terug. Controleer ook of de fan en koelblok nog redelijk vrij van stof is.

Lees ook even de handleidingen (boekje van moederbord) erop na, vaak staat daarin omschreven wat de piepjes precies betekenen.

Beste Helpers,

Hartelijk dank voor de hulp....probleem was inmiddeels nog groter: kreeg melding dat c-schijf onherstelbaar beschadigd was.....erg definitieve keuze gemaakt: nieuwe PC.
Niettemin: thx voor de hulp en greetz,
Joep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan