Piept 8 keer en geeft geen beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veldpaus666

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2012
Goedendag,

Vandaag wilde ik mijn computer opstarten maar helaas: hij piept 8 keer, krakend geluid na de piepjes en geeft geen beeld. De vorige keer dat zoiets gebeurde (volgens mij 5x piepen en geen beeld) was mijn videokaart doorgebrand, dat was duidelijk te zien vwg zwarte vlek. Dus ik heb toen een nieuwe over gekocht een nvdia (weet niet wat voor type, heb er weinig verstand van) Ik heb net mijn computer open gemaakt videokaart eruit gepakt en er is niks aan te zien, heb de videokaart weer goed bevestigd maar hij piept nog steeds en ik heb nog steeds geen beeld. Voor de rest lijkt mijn computer normaal op te starten doet er dek ik dezelfde tijd over lampje van draadloos internet brand gewoon en ook bij het uitzetten lijkt ie normaal af te sluiten.

Er is zeker iemand die meer weet dan ik, alvast bedankt voor de hulp;)

Het aantal piepjes geeft aan wat er aan de hand is (processor, geheugen, videokaart, etc.)
Afhankelijk van je merk/type moederbord kun je opzoeken wat 8 piepjes betekenen.
Sommige moederborden geven ook nog lange en korte piepjes en weer andere geven het aan dmv knipperende lampjes.
Wat is je merk+type van je moederbord ?

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Zoek eens op beep codes
of kijk hier: http://www.computerhope.com/beep.htm

Je hebt waarschijnlijk een AMI bios en kun je het artikel lezen dat bij de 8 beeps hoort.

Er zijn ook andere websites die wat concreter zijn, maar ik zou me focussen op een zoektocht naar probleemoplossingen bij 8 piepjes ;)

Edit: Wat marcel zegt kan ook nog, elk moederbord heeft weer andere error codes..

Laatst bewerkt:
Dankjewel gammort hij doet het weet die site zei dat het aan mijn ram kon liggen heb ze eruit gepakt alles schoon geblazen en voilà
Mijn dank is zeer groot;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan