Pijlsnel afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
als er dadelijk zo'n progje genoemd gaat worden pas dan wel op !

In dit forum is het onderwerp al vaker aan de orde geweest (heb ff geen zin om te zoeken, kun je zelf ook) en middels een register edit kun je Windows dwingen veel sneller af te sluiten, maar..........................

ALLES heeft een reden, zo ook de standaard afsluitwaarde in het register. Die waarde is bepaald op de "gemiddelde" gebruiker. Vraag mij niet wanneer iemand een gemiddelde gebruiker is, dat weet ik nl. ook niet.

De problemen die kunnen gaan ontstaan bij het shorten van de uitlog is het verloren gaan van gegevens, dan wel het later niet meer correct kunnen functioneren van bepaalde software(onderdelen). Reden ?
Sommige software heeft even de tijd nodig om bepaalde wijzigingen weg te schrijven dan wel andere bewerkingen uit te voeren om de goede werking te blijven waarborgen.
Als je die progjes dwingt om het sneller te doen kunnen er problemen onstaan.
Je mag dus gerust Windows dwingen om met 1 seconde af te sluiten (als je dat al gaat lukken), maar de kans op problemen stijgt progressief richting de 100% als je dat doet.

1. Onder Tips & Handleiding staat hoe je Windows 2000 & XP sneller kan laten afsluiten
2. Meeste tegenwoordige toetsenborden hebben een knopje waarop staat "Power". Druk die in, en binnen 3 seconden *POEF* :thumb:

Geplaatst door JPeetje
1. Onder Tips & Handleiding staat hoe je Windows 2000 & XP sneller kan laten afsluiten
2. Meeste tegenwoordige toetsenborden hebben een knopje waarop staat "Power". Druk die in, en binnen 3 seconden *POEF* :thumb:

Hij vraagt niet om 2000 of XP, maar om ME.

Om dat hele gedoe met Start --> Afsluiten enz. te omzeilen, kun je dit doen:

Rechtermuisknop op het bureaublad --> Eigenschappen --> tabblad Schermbeveiliging --> Onderste button 'Instellingen' (niet diegene die bij de screensaver hoort) --> tabblad Geavanceerd

en bij 'Als ik de aan/uit schakelaar van de computer indruk:' selecteer je Uitschakelen.

Dan hoef je maar één keer op de aan/uit knop te drukken en je computer wordt helemaal netjes afgesloten.

Afsluiten

Kan ook zo

Om bijvoorbeeld Windows met een klik te beëindigen/afsluiten, kun je doen
met de rechter muistoets op het bureaublad te klikken en dan "Nieuw/Snelkoppeling" kiezen. Geef dan

"C:\windows\rundll32.exe user,exitwindows" in
en klik op “Volgende”. Geef vervolgens een naam op voor de snelkoppeling en klik op “Voltooien”. Als je nu op het nieuwe icoon klikt sluit Windows
automatisch af.

Suc6
Jan Thomas
http://make-it-better.windows4me.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan