• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pijltje validatie zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

giten

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2009
Een simpele vraag, maar ik kom er niet uit:

Hoe zorg ik ervoor dat het keuzepijltje bij een cel met validatie altijd zichtbaar is in plaats van alleen als je erop klikt?

Door er geen validatielijst van te maken, maar een ComboBox.

Ik weet niet welke versie je hebt van Excel, maar in 2003 gaat het als volgt.
Menu Beeld → Werkbalken → Werkset besturingselementen aanvinken.
Deze kun je wel verslepen naar boven waar ruimte is boven de formulebalk.
Klik nu op "Keuzelijst met invoervak".
Met de Ontwerpmodus kun je het selecteren, en kun je bij de eigenschappen.

Probeer dit eerst maar eens, en kijk hoe ver je ermee komt.

Die keuzelijst met invoervak had ik al gevonden, maar ik miste net het laatste stapje. Nu heb ik em. Bedankt!

Dan mag de vraag nog op opgelost (rechts onderaan de pagina)

Ik heb toch nog een vraag hierover. Ik wil met de keuzelijst een bepaalde waarde in een bepaalde cel hebben. Als ik het echter 'koppeling met cel' kies zie ik alleen maar 1 t/m 4 i.p.v. de waarden waaruit ik heb gekozen.

Ik heb toch nog een vraag hierover. Ik wil met de keuzelijst een bepaalde waarde in een bepaalde cel hebben. Als ik het echter 'koppeling met cel' kies zie ik alleen maar 1 t/m 4 i.p.v. de waarden waaruit ik heb gekozen.

Je moet een ActiveX-besturingselement hebben, jij hebt nu een besturingselement van de werkbalk Formulieren.

De ActiveX-besturingselementen zitten zoals in mijn vorige post aangegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan