• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pinbetalingen in Excel automatisch kolommen invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsdk

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2008
Berichten
24
Met de nieuwe pinbetaling wordt het rekening nummer niet meer vermeld. Ik gebruikte deze formule =ALS(N766="";"";VERT.ZOEKEN(N766;rekening;5;ONWAAR )) Bij het rekeningnummer vulde excel dan automatisch mijn categorieen in de kolommen in.

Ik krijg nu ipv het rek nr deze gegevens: VECHTWEELDE BV / MAARSSEN 015 334340 ING BANK NV PASTRANSACTIES. Ik zou nu graag ipv het rek nr het bedrijf invullen dus Vechtweelde maar niet de hele regel met de steeds wisselende nrs als 015 334340. Hoe kan ik mijn formule aanpassen? Het automatisch invullen werkt wel als ik de hele regel invul VECHTWEELDE BV / MAARSSEN 015 334340 ING BANK NV PASTRANSACTIES maar die wisselt steeds. Het moet dus iets zijn als Als de cel het woord Vechtweelde bevat dan de gegevens invullen.

Groet Niels
 
Laatst bewerkt:
@Niels28,

Waarom moet hij dat vermelden ??? wat heeft dit voor nut.
 
Het komt vaker voor dat je op een vraag reageert en door een TS "bezig" wordt gehouden terwijl er op het andere forum de vraag al is beantwoord.
Zo ben je dus voor niks de TS aan het helpen.
Er zijn meerdere helpers die dit niet fijn vinden en zo kunnen ze zien of er op het andere forum al antwoord is gegeven.

Niels
 
Bedankt voor je reactie Dit kan ik niet helemaal volgen. Hier een voorbeeld van hoe het nu werkt. Misschien kun je hier even naar kijken.
 

Bijlagen

  • testje.xlsx
    13,2 KB · Weergaven: 49
Zie aangepast bestand,

Het zijn matrixformules dus als je ze wijzigd afsluiten met Ctrl-shift-enter

Bekijk bijlage testje.xlsx

Ps Het lijkt er op dat je gevoelige info in je bestand het staan.

Niels
 
Ik zie dat het werkt. Als ik de formule kopieer naar de oorspronkelijke map zie ik dat hij verwijst naar dit testje-1.xlsx. Hij moet gaan verwijzen naar het banknrs blad uit diezelfde werkmap

het blad banknrs heeft een groot bereik aan nummers (en straks dus ook woorden) in de kolom A met de naam rekening. Hoe pas ik de formule aan zodat hij alle cellen in de kolom bekijkt en niet alleen 1tm3?

=INDIRECT("banknrs!D"&VERGELIJKEN(LINKS($N53;VIND.SPEC(" ";$N53;3)-1);LINKS('[testje-1.xlsx]banknrs'!$A$1:$A$3;VIND.SPEC(" ";'[testje-1.xlsx]banknrs'!$A$1:$A$3;3)-1);0))

als ik er dit van maak geeft hij een waarde# melding

=INDIRECT("banknrs!D"&VERGELIJKEN(LINKS($N53;VIND.SPEC(" ";$N53;3)-1);LINKS('banknrs'!$A$1:$A$3;VIND.SPEC(" ";'banknrs'!$A$1:$A$3;3)-1);0))
 
Laatst bewerkt:
Staat ook in vorige post.
Formule afsluiten met Ctrl-shift-enter
bereik groter maken door 2x 'banknrs'!$A$1:$A$3 te veranderen in bv 'banknrs'!$A$1:$A$300

Niels
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan