pincode router level one

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimitriD

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Sinds vrijdag heb ik een acer laptop met windows 7 en ook een nieuwe wireless router van level one 3600a.
Als ik in W7 een netwerk wil instellen vraag hij om de pincode van de router. Deze zou op de router moeten staan (4 of 8 cijferig). Echter op de router staat zo geen code, de codes die erop staan geven een foutmelding in W7.
Er wordt nu niet automatisch verbinding gemaakt met mijn router (netwerk); ik moet telkens aangeven dat hij effectief mag verbinden (dit omdat er nog geen netwerk ingesteld is).
Iemand een idee ???

Ik denk dat hier WPS (Wi-Fi Protected Setup) wordt bedoeld: link naar informatie

Kijk dus of de Level One router voor WPS is ingericht (kijk in de handleiding), en genereer dan een pincode zodat de draadloze verbindingsinstellingen overgedragen worden en dus de draadloze netwerkverbinding tot stand komt.

Succes,

Tijs.

Bedankt Tijs, ik bekijk het straks eens.

Maar ik betwijfel dat dit me gaat helpen.

W7 vraagt me duidelijk om "pincode die op de stikker op de router vermeld staat".
Er is ook een stikker op de router, met zelfs 2 codes, maar geen van beide voldoet.

Je hoort het nog of het me gelukt is.

Geef voor de volledigheid ons alvast het type-nummer van de Level One router (+ evt. versienummer als dat erbij staat).

Overigens blijf ik het vermoeden houden dat het hier over WPS gaat, dus hopelijk pakt de test daarnaar straks positief uit.

Tijs.

Hallo Tijs

je had gelijk. Bij mij stond de pincode niet op de router maar je kan de code wel laten genereren bij de installatie. Schoonheidsfout van MS toch wel, want vele leken zullen tevergeefs zoeken naar deze code.

Thanx

Het lijkt inderdaad niet correct om ervan uit te gaan dat de pincode voor WPS op het apparaat zou staan. Per slot is het aan de eigenaar van de router om een keuze te maken óf en hoe de draadloze netwerk-informatie via WPS naar de eindgebruiker wordt toegebracht (pincode, usb-stick etc.)

Fijn dat je ermee geholpen bent.

Graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan