pincode verwijderen Win11Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Nu ik een nieuwe laptop aangeschaft heb, daarop Win11Home pre-installed, vind ik het best irritant om elke keer de pincode in te moeten toetsen , en al helemaal nadat ik eventjes weggeweest ben en de laptop weer 'wakker maak' ..

Is er al iets over bekend om deze vorm van beveiliging te verwijderen/omzeilen bij Win11Home ?

Top, gelukt ! Met de bovenste link, welke eigenlijk gelijk is aan de onderste link, heb ik het hier kunnen oplossen!
De laptop start nu gewoon door tot aan het bureaublad !

Bedankt Lange Pier !

Helaas, te vroeg gejuicht, na de slaapstand gaat de machine om een wachtwoord vragen, ditmaal het wachtwoord van het MSaccount.
Nu ben ik dus al zover dat de machine niet meer in de slaapstand gaat als die opengeklapt staat, maar na dichtgeklapt te zijn geweest word dus om het MS wachtwoord gevraagd ..

Hoe kan ik daar vanaf komen, dus ontwaken na dichtgeklapt te zijn geweest ?

En als je nu eens lokale gebruikers en admin(s) gaat aanmaken onder Win11 en dat ook werkelijk zo gaat gebruiken, heb je het probleem dan nog steeds?
Kan het niet testen hier, heb Win10, na 25/10/2025 komt hier Win11 mss in zicht hier....

Ik heb dergelijke dingen nog nooit hoeven in te stellen, in geen enkele versie tot deze aan toe ..
Het betreft een nieuwe laptop voor algemeen thuisgebruik, voor een ieder gezinslid.
@route99 :Volgens de Instellingen-Accounts is er maar 1 gebruiker, en dat ben ik, als Administrator, waarom ik dan gebruikers en admins zou moeten maken gaat er bij mij niet in .

Tot zover bedankt Lange Pier, ik had niet verder gekeken dan mijn neus lang was.
Tot zover wederom opgelost

Blijkbaar is er toch een verschil tussen het gebruik maken van een pincode tussen een MS account of lokaal account.
https://www.makeuseof.com/change-account-pin-windows/

in mijn beleving wordt bij het installeren deze nooit ingesteld als je van lokale users/admins gebruik maakt.
De meeste problemen zijn er in mijn perceptie als er van een MS account sprake is.
Waarom? Geen idee, ik gebruik het nooit en op systemen die ik geïnstalleerd heb is dat probleem nog nooit opgetreden.

Hier zie je dat er toch verschillen zijn lokale user/admin versus MS account qua inlog.
De methodes om de code te verwijderen worden apart besproken.
https://www.makeuseof.com/change-account-pin-windows/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan