Ping probleem gateway

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martin V

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2002
Beste lezer,

Ik kan met alle werkstations in ons netwerk onze servers pingen en onze gateway. Internet werkt ook op deze stations. Ik heb echter 1 werkstation (W2000) dat wel de servers kan pingen maar niet de gateway. Internet werkt hier dus niet. Dit station krijgt via DHCP wel het gateway-adres toegekend. In de firewall komt geen regel voor dat deze toegang blokkeerd.

Wij kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Martin

Heb je op deze client niet per ongeluk een statisch IP-adres ingegeven met een fout gateway-adres?

Bedankt voor je reactie!

Ik zal dit as dinsdag nog even goed nazien maar ik heb dit al wel gecontroleerd. Op die machine kun je met modem via een normale isp ook niet meet surfen op het internet. Zou er iets kunnen zijn met het besturingssysteem en belangrijke bestanden? Ik heb al wel geupgrade van IE 5 naar IE 6 SP1 en naar SP3 voor Windows 2000 geinstalleerd maar dat hielp niet. Moet ik tcpip opnieuw installeren?

Nogmaals bedankt voor je reactie en ik hoor je advies nog wel!

Het is raar dat je wel de PC's (of servers) op het eigen netwerk kunt pingen. Dus is er, normaal toch, niets mis het het TCP-IP stack. Wat je anders ook nog kunt nakijken is op de firewall. Misschien is daar iets ingegeven dat het IP-adres van die computer niet doorgelaten mag worden. Dat zou ook nog wel eens kunnen. Bekijk in ene weg ook eens effe de router.

Als dat niet mocht gaan kun je idd eens proberen met het TCP-IP stack opnieuw te installeren.

PS: Dit week-end wordt ik vader, dus zal ik waarschijnlijk de volgende week niet veel on-line zijn... :)

Bedankt voor je antwoord bijna vader!

Ik zal het aankomende week allemaal eens gaan proberen.

Veel succes en allemaal gezondheid toegewenst aankomend weekend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan